Benvenuti: Consumul creşte doar statistic. E nevoie de o majorare reală a veniturilor populaţiei
„Acea creştere a consumului pe care o vedem pe hârtie atât la produsele alimentare, cât şi nealimentare este dată de creşterea gradului de fiscalizare a micilor comercianţi care s-au speriat de numeroasele controale ANAF şi au început să dea bon. Cred însă că este o situaţie temporară.“ Antreprenorul spune că nu este vorba doar de micii comercianţi care deţin magazine alimentare, ci şi de cei din industria încălţămintei unde activează şi Benvenuti. Totuşi, în ceea ce priveşte consumul, Pavel este de părere că acesta nu a crescut deloc, iar creşterea salariului minim este insuficientă pentru a da un boost consumului. „Mai mult, dacă ne uităm la micii comercianţi de alimente, fiscalizarea înseamnă pentru ei o creştere a preţurilor. Românii plătesc mai mult pe alimente şi deci le rămân mai puţini bani pentru produse nealimentare.“
Totuşi, o măsură bine-venită pentru consum este reducerea TVA la alimente, pentru că în supermarketuri şi în magazinele mari ea se traduce în reduceri de preţuri la raft.
Benvenuti este unul dintre cei mai mari jucători din retailul de încălţăminte, cu 46 de magazine şi afaceri de 84 mil. lei anul trecut.