Producătorul Alexandrion, afaceri mai mari cu 24% în primul semestru

Autor: Mădălina Dediu Panaete 30.08.2015

Alexandrion Grup România, cel mai mare producător local de băuturi spirtoase, a raportat în primul semestru o creştere a cifrei de afaceri nete de 24% faţă de perioada similară a anului trecut, până la 10,6 milioane de euro.

În plus, profitul net al companiei s-a cifrat la aproape un milion de euro după o creştere de 138%, arată datele tran­s­mi­se de companie.

„Alexandrion Grup Ro­mâ­nia a ajuns într-o etapă foarte im­portantă din dezvol­ta­rea sa. Avem o poziţie bine con­so­lidată în piaţă şi un portofoliu com­plex“, a declarat Nawaf Sala­meh, fondatorul şi preşe­din­tele Ale­xandrion Grup Ro­mânia, care anul trecut a avut o cifră de afa­ceri netă de 105 mil. lei (circa 24 mil. euro) şi un profit net de 6,5 mil. lei (aproa­pe 1,5 mil. euro). Pentru ju­că­torii din in­dustria băuturilor se­mes­trul al doilea, cu sărbătorile de iarnă, este cea mai bună pe­rioadă.

Brandurile din portofoliul Alexandrion Grup cu cele mai mari vânzări în prima jumătate a anului au fost Alexandrion, Cava D’Oro şi Kreskova. În total, aceste trei branduri au înregistrat în primul semestru vânzări de aproape 6 milioane de sticle, atât intern, cât şi la export.  „Ca tendinţă de creştere însă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, se observă o dinamică rapidă şi pentru vi­nar­sul Brâncoveanu şi gama de lichioruri premium Saber. Piaţa de brandy, în general, a crescut în ceea ce priveşte con­sumul în primul semestru al anului cu aproximativ 3%“, a mai spus antreprenorul, care citează datele companiei de cercetare Vektor Marktforschung (datele exprimă consumul real).

Vânzările companiei se realizează preponderent pe piaţa locală, însă Alexandrion Grup s-a extins în ultimii ani şi în alte ţări. În prezent, 5% din vânzările totale vin din exporturi. Europa este principala destinaţie de export, însă obiectivele de creştere implică şi Asia şi America.