ZF Who’s who in business România. Astăzi, Hasan Ali Yardimci, director general al Arctic România

Autor: Cristina Roşca 25.08.2015

Ziarul Financiar a început o serie de articole care prezintă poveştile celor mai importanţi 1.000 de oameni din mediul de afaceri din România prin prisma afacerilor pe care le conduc, a evoluţiei profesionale şi a studiilor absolvite. Articolele sunt realizate pe baza informaţiilor care stau la baza celei de-a opta ediţii a anuarului ZF „Who's who in business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business“, care va ieşi pe piaţă în această toamnă.



Hasan Ali Yardimci are 42 de ani şi a preluat în luna octombrie a anului trecut poziţia de director general al Arctic România, înlocuind-o pe Monica Iavorschi, românca de 40 de ani care a condus timp de mai bine de şase ani cel mai mare producător local de electrocasnice. Ea a plecat de la şefia Arctic pentru a prelua funcţia de director de marketing la nivelul grupului Arcelik, compania-mamă a Arctic. În timpul mandatului său afacerile Arctic au crescut cu aproape 70%, profitul s-a triplat şi au fost angajaţi aproape 500 de oameni.

Noul şef al Arctic România lucrează pentru grupul turc Arcelik, proprietarul Arctic, din 2009, când a ocupat poziţia de director de planificare strategică şi dezvoltare în afaceri.

Anterior el a lucrat în alte domenii precum consultanţă strategică, retail şi bunuri de larg consum în cadrul companiilor McKinsey & Co, SAB Miller şi Sears Holdings. Executivul de origine turcă deţine o diplomă MBA în cadrul Şcolii Kellogg de Management de la Universitatea Northwestern din Statele Unite ale Americii şi o licenţă în inginerie mecanică obţinută la Universitatea Bogaziçi din Turcia.

Arctic Găeşti este cel mai important producător local de electrocasnice, compania locală cu o istorie de 45 de ani intrând în portofoliul grupului turc Arcelik în 2002. De atunci acţionarul a investit peste 110 mil. euro pe piaţa locală, potrivit datelor transmise anterior de companie.

Afacerile producătorului de frigidere Arctic au depăşit 340 de milioane de euro anul trecut, după doi ani de avansuri modeste, însă în criză creşterea cumulată a fost de 70%.

Arctic realizează în România congelatoare orizontale şi aparate frigorifice verticale sub brandurile Arctic şi Beko. Primul este destinat doar pieţei locale, în timp ce Beko merge şi la export.