Grecia şi Turcia au rămas cele mai căutate destinaţii pe turism extern, un segment care a crescut cu 15%

Autor: Alina Oprea 27.08.2015

Bulgaria iese astfel din Top 5 al celor mai vizitate ţări de către români, după ce timp de mai mulţi ani se afla în primele trei poziţii în acest clasament.

"Cele mai vizitate destinaţii din acest an au fost: Grecia, Turcia, Spania, Italia şi Portugalia. Anul acesta Grecia a fost pe un trend ascendent, devansând Turcia datorită faptului că este ceva mai ieftină şi pentru că au fost pe piaţă mult mai multe chartere ca anul trecut. Oferta a fost diversificată şi turiştii au putut alege dintr-o paleta mare de destinaţii în funcţie de preferinţe. Sezonul estival încă nu s-a încheiat, dar estimăm o creştere de 15% faţă de anul trecut", a declarat pentru MEDIAFAX Alin Burcea, prim vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) şi proprietarul agenţiei de turism Paralela 45.

Potrivit acestuia, litoralul românesc este pe creştere de 2-3 ani şi o parte dintre turişti românii care în anii trecuţi alegeau Grecia şi Bulgaria ca destinaţie de vacanţă s-au reorientat în ultimul timp către litoralul autohton.

"Explicatia ar fi infrastructura, hotelurile noi apărute, creşterea uşoară a serviciilor, sistemul all inclusive practicat de anumite hoteluri", spune Burcea.

De asemenea, în anii trecuţi Egiptul era o altă destinaţie de vacanţă preferată de români. Acum însă, din cauza problemelor politice cu care se confruntă ţara, numărul turiştilor a scăzut.

"În acest moment sunt 2 chartere pe piaţă spre Egipt, unul pe Hurghada şi unul pe Sharm pentru perioada de toamnă- iarnă. Aceste zone sunt ferite de mişcările care au loc sporadic în Egipt, mişcări care de regulă se petrec în Cairo", precizează Burcea.

În ceea ce priveşte situaţia din Grecia, el subliniază că până vara viitoare problemele se vor reglementa cu siguranţă.

"Turismul în Grecia este un pilon important al economiei greceşti şi nu îşi vor permite să îi scadă calitatea, cu siguranţă", a adăugat Burcea.

De asemenea, acesta consideră că, dacă s-ar fi alocat mai mulţi bani pentru promovarea României din punct de vedere turistic în străinătate, turismul putea contribui cu cel puţin 4% la Produsul Intern Brut, faţă de sub 1% în prezent.

Reprezentantul ANAT este de părere că România ar putea totuşi atrage mai mulţi turişti străini dacă ar exista programe focusate pe anumite zone ale ţării.

"Mai mulţi turişti am putea atrage prin promovare externă, asta este sigur (ca să nu mai vorbim despre infrastructură, care contează enorm). Ne-ar trebui nişte programe focalizate pe anumite zone - Mănăstirile Moldovei, Delta, Maramureşul, turismul balnear, etc, obiective pe care să le promovăm pe pieţele externe astfel încât turiştii să poată lua contact cu «universul românes». Astfel, la ce ţară frumoasă avem, sigur aceştia vor reveni cu plăcere sau la rândul lor vor povesti prietenilor lor pe care îi vor face curioşi să vadă aceasta ţară", a mai spus Burcea.