Zara, H&M şi C&A iau 10% din retailul de haine pentru copii

Autor: Greta Bogdan 27.08.2015

Zara, H&M şi C&A, trei dintre cele mai puternice branduri de fashion din lume, au ajuns să controleze peste 10% din retailul local de îmbrăcăminte pentru copii, deşi nu sunt specializate în acest business, dar atribuie spaţii de zeci de metri pătraţi raioanelor cu produse pentru cei mici.

La o piaţă estimată la 1,25 mld. lei anual, potrivit datelor Euromo­nitor, cei trei mari retaileri străini vând produse de îmbrăcăminte pentru copii de 125 de mil. lei, potrivit calculelor ZF. Piaţa este însă departe de a galopa spre rate de creştere de 5%, în condiţiile în care natalitatea scade, iar bugetele familiilor au fost mult timp sub presiune.

„În România, în 2013 s-a înregistrat cea mai scăzută rată a natalităţii de după cel de-al Doilea Război Mondial, iar în 2014 situaţia a fost similară, această rată aflându-se în continuare în scădere“, notează Euromonitor. Aceeaşi sursă mai arată că volumul vânzărilor din acest segment de piaţă nu îşi va reveni în următoarea perioadă.