România este a treia piaţă din regiune pentru Auchan, „găzduind“ 14% din hipermarketurile francezilor

Autor: Greta Bogdan 01.09.2015
România ocupă poziţia a treia în regiune în businessul grupului francez Auchan după numărul de hiper­marketuri, la distanţă considerabilă de Polonia şi Rusia. Astfel, pe piaţa locală la jumătatea anului existau 33 de hipermarketuri, după o deschidere în acest an la Braşov.
 
Prin comparaţie, în Rusia erau la finalul primului semestru 88 de hipermarketuri, iar în Polonia 86, potrivit unui comunicat de presă al grupului francez. Pe cele două pieţe există de asemenea supermarketuri, un format pe care Auchan nu l-a adus încă în România. Conform datelor ZF însă, francezii vor să intre şi pe piaţa locală cu acest format.
 
România este responsabilă de doar circa 14% din totalul numărului de hi­permarketuri din regiunea ce cuprinde cinci pieţe - Rusia, Polonia, România, Ungaria şi Ucraina, potrivit calculelor ZF. România este însă a treia în regiune şi în ceea ce priveşte populaţia şi suprafaţa, după Rusia şi Polonia. Pe lângă hipermarketuri, francezii au în România în proprietate şi 24 de galerii comerciale, echivalentul a un sfert din totalul din regiune.