ZF Who’s who in business România. Astăzi, Gilles Roudy, country manager al Metro Cash&Carry România

Autor: Cristina Roşca 03.09.2015

Ziarul Financiar a început o serie de articole care prezintă poveştile celor mai importanţi 1.000 de oameni din mediul de afaceri din România, prin prisma afacerilor pe care le conduc, a evoluţiei profesionale şi a studiilor absolvite. Articolele sunt realizate pe baza informaţiilor care stau la baza celei de-a opta ediţii a anuarului ZF „Who's who in business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business", care va ieşi pe piaţă în această toamnă.



Gilles Roudy a preluat la începutul lunii decembrie 2013 conducerea Metro Cash& Carry România, în locul executivului român Duşan Wilms (care a condus în ultimii patru ani, pentru al doilea mandat, businessul Metro Cash&Carry în România).

Roudy a fost anterior director comercial în cadrul Real International, divizia de hipermarketuri a grupului METRO. Înainte de a se alătura grupului german, respectiv real,-, Gilles Roudy a lucrat la Carrefour timp de 30 de ani în diverse poziţii manageriale, precum CEO al Carrefour Turcia, Belgia, Polonia şi o regiune de afaceri europeană, inclusiv România. Astfel, executivul şi-a construit întreaga carieră în retailul cu dominantă alimentară, călătorind cu jobul pe mai multe pieţe din Europa.

Roudy s-a alăturat echipei Metro Cash&Carry România la finalul lui 2013, într-o perioadă în care businessul se afla deja pe o pantă descendentă. Metro Cash&Carry a intrat pe piaţa locală în 1996, deschizând totodată porţile comerţului modern local pe o piaţă unde existau la momentul acela circa 150.000 de mici comercianţi. Ulterior, de-a lungul anilor, pe piaţă au intrat tot mai multe reţele străine (astăzi 12) care au ajuns să deţină în România circa 1.500 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount şi proximitate. Aceste magazine moderne au ajuns să controleze mai bine de jumătate din tot comerţul cu dominantă alimentară. La polul opus, din comerţul tradiţional au dispărut din 1996 până în prezent circa jumătate din jucători. În acest context şi în contextul crizei financiare care a însemnat o scădere a apetitului pentru consum, businessul Metro Cash&Carry a scăzut în euro cu circa 70% din 2007 până anul trecut.

În lei declinul este mai mic deoarece în criză leul a pierdut teren în raport cu euro. Totuşi, afacerile locale ale Metro Cash&Carry, prima reţea de comerţ modern care a venit în România în 1996, ar putea reveni pe creştere în anul financiar următor, potrivit oficialilor grupului german. Metro Cash&carry mai are în România 31 de magazine de tip cash&carry şi operează o reţea de magazine tradiţionale în franciză. Acestea nu sunt deţinute de nemţi, ci de mici antreprenori locali. Afacerile companiei au ajuns la 4,49 mld. lei (1,01 mld. euro) anul trecut, fiind al treilea comerciant din România după cifra de afaceri.