Un adevărat oligopol. P&G şi Colgate au 70% din vânzările de pastă de dinţi

Autor: Cristina Rosca 03.09.2015
Românii cheltuie anual 45-50 de milioane de euro pe pastă de dinţi, sumă căreia i se adaugă cele 10-15 milioane de euro pe care consumatorii le plătesc anual pentru periuţe de dinţi, potrivit datelor ZF pe baza informaţi­ilor din piaţă. Astfel, în medie, un român îşi cumpără un tub de pastă de dinţi pe an şi îşi schimbă periuţa o dată la doi ani.
 
„Procter&Gamble a rămas liderul pieţei de îngrijire orală în 2014, cu o cotă de piaţă în valoare de 41%, constantă pe parcursul întregului an. Compania activează pe această piaţă cu pasta de dinţi Blend-a-Med şi cu periuţele Braun Oral B, cu care acoperă mai multe segmente, respectiv cel al periuţelor manuale, pe baterii şi electrice”, spun analiştii Euromonitor.