Facebook intră în luptă pe segmentul retailului cu gigantul online eBay

Autor: Oana Stupinean 07.09.2015

Facebook a mai făcut un pas în dezvoltarea modelului de business, testează o nouă modalitate prin care utilizatorii paltformei sociale să poată cumpăra produse direct de pe paginile de Facebook. Reprezentanţii Facebook au adăugat că urmărirea comenziilor făcute se va face prin intermediul aplicaţiei de mesagerie, Messeneger.

Un studiu recent arată că mai mult de jumătate din utilizatorii de internet din Statele Unite folosesc Facebook în fiecare zi, însă mai putin de 5% dintre ei ar folosi social media pentru a face cumpărături. Concurenţa lui Facebook în materie de retail, eBay are mai multă experienţă în vânzări şi aproximativ 800 de milioane de produse scoase la vânzare, însă Facebook are de 10 ori mai mulţi utilizatori activi decât eBay, care a raportat 157 de utilizatori la finele lunii iunie.

„Ebay este unul dintre cele mai uşoare, sigure şi eficiente modalităţi de a vinde online. Structura noastră simplificată de a vinde ajută vânzătorii să primească preţul corect pentru produsele lor“, a spus Vincent Payen, directorul de vânzări eBay.

Reprezentanţii Facebook au refuzat să comenteze asupra numărului de comenzi şi tranzacţii pe care le face la acest moment, însă hainele, maşiniile, cărţile şi echipamentele sportive se află printre cele mai populare categorii.