Opt jucători din sistem deţin circa 85% din numărul de POS-uri instalate la comercianţi. Veniturile din comisioane pe această piaţă, 50-70 mil. euro anual

Autor: Liviu Popescu 10.09.2015

Băncile au început în ultimii ani să-şi dezvolte reţeaua de POS-uri instalate în magazine, acest segment, dominat de doar câţiva jucători, aducând venituri din comisioane de 50-70 mil. euro anual.

Opt bănci deţin circa 85% din numărul de POS-uri instalate la comercianţi, BRD, Banca Transilvania şi Raiffeisen Bank ocupând primele trei poziţii. Cea mai extinsă reţea de POS-uri este deţinută de BRD, a doua bancă din sistem în funcţie de mărimea activelor, cu aproximativ 26.000 de terminale de plată, ceea ce reprezintă aproximativ o cincime din piaţa totală de POS-uri.

Banca Transilvania, instituţie de credit care în prezent trece printr-un proces de înlocuire a jumătate din reţeaua de POS-uri cu unele contactless, are circa 24.000 de astfel de terminale de plată instalate la comercianţi.

Podiumul băncilor în funcţie de aparatele POS este completat de Raiffeisen, cu circa 14.000 de astfel de unităţi, potrivit celor mai recente date puse la dispoziţia ZF de către bănci.