ZF Who’s who in business România. Astăzi, Mugurel-Horia Rusu, directorul general al Hornbach România

Autor: Ioan Dornescu 15.09.2015

Ziarul Financiar a început o serie de articole care prezintă poveştile celor mai importanţi 1.000 de oameni din mediul de afaceri din România, prin prisma afacerilor pe care le conduc, a evoluţiei profesionale şi a studiilor absolvite. Articolele sunt realizate pe baza informaţiilor care stau la baza celei de-a opta ediţii a anuarului ZF „Who's who in business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business", care va ieşi pe piaţă în această toamnă.



În 2007, an când aniversa 130 de ani de existenţă, grupul german Hornbach deschidea primul magazin pe piaţa locală, la Bucureşti, România devenind atunci a noua ţară parte a reţelei germane de materiale de construcţii şi grădinărit.

După aproape două decenii petrecute în Austria şi Germania, Mugurel-Horia Rusu (55 de ani) a fost numit la conducerea operaţiunilor Hornbach România încă de la intrarea nemţilor pe piaţă, iar în 2013 şi-a prelungit mandatul pentru încă 5 ani. Originar din Braşov, Rusu a absolvit Facultatea de Construcţii şi Arhitectură, iar până la Revoluţie a lucrat la Întreprinderea de Construcţii, Reparaţii şi Administrare Locativă (ICRAL). 

El a ales să părăsească România în 1989, ajungând în fosta Iugoslavie, pentru ca ulterior să se stabilească în Austria. Rusu a intrat în grupul Hornbach în 1996, angajându-se iniţial ca şef de raion la un magazin de bricolaj din Austria. Grupul german a abordat piaţa românească printr-o politică lentă de expansiune, cu un concept de magazin în format mare, până în prezent reţeaua numărând cinci unităţi, la Bucureşti (3), Braşov şi Timişoara. Magazinul cu numărul şase urmează să fie deschis în această toamnă, la Sibiu, într-un spaţiu care a aparţinut anterior foştilor competitori de la Obi, ieşiţi de pe piaţa locală.

Vânzările Hornbach România au atins borna de 100 de milioane de euro în 2013, la finele anului trecut ajungând la o medie de 100 de milioane de lei/ magazin. I