Producătorul Biocarpet şi Peak vede o creştere de 10% a businessului, susţinută şi de reducerea TVA la alimente

Autor: Cristina Rosca 16.09.2015
Businessul Interstar Chim, companie care reali­zează şi distribuie pe piaţa locală produse de curăţenie sub branduri precum Biocarpet sau Rivex, ar putea reveni pe creştere în acest an după o scădere uşoară în 2014. Avansul cifrei de afaceri, estimat la 10% în 2015, se da­to­rează unui apetit mai mare de consum pen­tru astfel de produse, apetit susţinut şi de redu­ce­rea TVA la alimente la 1 iunie de la 24% la 9%.
 
„Noi vindem produse de curăţenie (sub branduri precum Rivex, Peak, Igienol, Bio­car­pet), detergent (Evrica), insecticide (Aroxol), înălbitori (Snow). La prima vedere re­ducerea TVA la alimente nu părea să ne in­fluenţeze. Totuşi, scăzând TVA-ul la ali­mente, diferenţa de bani care a rămas în buzunarul cum­părătorilor s-a îndreptat către alte pro­duse. Astfel, au beneficiat şi produsele noastre de un consum mai mare. Cred că în a doua ju­mă­tate a anului se va vedea şi mai puternic creş­terea consumului având în vedere scă­de­rea TVA la alimente”, spune Kostas Fi­dana­kis (50 de ani), directorul comercial al InterstarChim. Grecul lucrează pentru com­panie încă din 1995, primul an de activitate a pro­ducătorului şi distribuitorului pe piaţa locală. După primele şapte luni consumul are un avans de 5,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2014.