eMAG apelează la forţă de muncă temporară pentru creşterea businessului
Retailerul online spune că are nevoie de 250 de oameni pentru perioada de vârf.
EMAG, cel mai mare retailer online de pe plan local, începe să apeleze la forţă de muncă în regim temporar, preluând astfel modelul de business adoptat de multinaţionale în anii de criză de eficientizare a costurilor în perioadele de vârf.
„În ultimii ani, am avut o creştere substanţială a numărului de angajaţi, în concordanţă cu dezvoltarea eMAG pe categorii, focusul pe Market Place şi extinderea pe pieţele externe. În următoarele luni, acest trend va continua şi va fi intensificat de vânzările din perioada sărbătorilor. Urmează să angajăm aproximativ 250 de oameni, o parte ducându-se pe poziţii specializate, iar o parte vor fi contracte pe perioadă determinată în zone cu accent operaţional. Suntem într-o perioadă de creştere constantă şi ne aşteptăm ca mulţi dintre cei angajaţi pe perioadă determinată să rămână în cadrul companiei, aşa cum s-a întâmplat şi în anii trecuţi“, a spus pentru ZF Tudor Manea, directorul general al eMAG.
Anul trecut, eMAG, care operează pe piaţă prin intermediul companiei Dante International, a avut un număr mediu de 1.015 salariaţi, conform datelor publicate în bilanţul transmis la Ministerul de Finanţe. În 2013, compania avea 576 de angajaţi.
Piaţa serviciilor de „închiriere“ de personal a câştigat teren în ultimii ani în România, în special pe zona producţiei de componente auto şi în activităţi de servicii suport (call center, outsourcing etc.). O companie care apelează la personal închiriat are o structură a costurilor mult mai flexibilă şi cu riscuri mai reduse în relaţia cu angajaţii, având în vedere că „temporarii“ sunt pe statele de plată ale unor firme specializate în recrutare şi închiriere de personal. La o posibilă restructurare de personal, unui angajat închiriat nu mai trebuie să îi dai salarii compensatorii ca să plece „cu acordul părţilor“.
eMAG, unde grupul sud-african Naspers deţine 74% din acţiuni, iar Iulian Stanciu, „creierul“ afacerii, în jur de 25,8%, a avut în 2014 afaceri de 1,246 miliarde de lei, raportând o pierdere de 58,3 milioane de lei.
În businessul de retail online, numai liderii fac bani dacă reuşesc să vândă cât mai multe produse. eMAG a început cu electroIT, iar acum a ajuns să vândă, de exemplu, şi produse alimentare de la reţeaua Mega Image. Retailul online este un business de tehnologie, de logistică, de promovare şi de administrare a stocurilor.
În 2012, când a preluat pachetul majoritar de acţiuni al eMAG, Naspers a plătit 80 de milioane de dolari pentru achiziţie.
Conform datelor oficiale, există peste 50.000 de angajaţi care lucrează în regim temporar în fiecare an, iar afacerile firmelor specializate care îi „plasează“ pe aceştia la angajatori au depăşit anul trecut valoarea de peste un miliard de lei, potrivit datelor ZF.