eMAG apelează la forţă de muncă temporară pentru creşterea businessului

Autori: Adelina Mihai , Ioana Nita 16.09.2015

Retailerul online spune că are nevoie de 250 de oameni pentru perioada de vârf.



EMAG, cel mai mare retailer online de pe plan local, începe să apeleze la forţă de muncă în regim tem­po­rar, preluând astfel modelul de busi­ness adoptat de multi­na­ţio­na­le în anii de criză de efi­cien­ti­zare a costurilor în pe­rioadele de vârf.

„În ultimii ani, am avut o creştere substanţială a numărului de angajaţi, în concordanţă cu dez­voltarea eMAG pe categorii, fo­cusul pe Market Place şi extin­derea pe pieţele externe. În urmă­toa­rele luni, acest trend va conti­nua şi va fi intensificat de vân­zările din perioada sărbătorilor. Urmează să angajăm aproximativ 250 de oameni, o parte ducându-se pe poziţii specializate, iar o parte vor fi contracte pe perioadă determinată în zone cu accent ope­raţional. Suntem într-o pe­rioa­dă de creştere constantă şi ne aşteptăm ca mulţi dintre cei an­gajaţi pe perioadă determinată să rămână în cadrul companiei, aşa cum s-a întâmplat şi în anii trecuţi“, a spus pentru ZF Tudor Manea, di­rec­torul general al eMAG.

Anul trecut, eMAG, care operează pe piaţă prin interme­diul companiei Dante Internatio­nal, a avut un număr mediu de 1.015 salariaţi, conform datelor pu­blicate în bilanţul transmis la Ministerul de Finanţe. În 2013, compania avea 576 de angajaţi.

Piaţa serviciilor de „închi­riere“ de personal a câştigat teren în ultimii ani în România, în special pe zona producţiei de componente auto şi în activităţi de servicii suport (call center, outsourcing etc.). O companie care apelează la personal închiriat are o structură a costurilor mult mai flexibilă şi cu riscuri mai re­duse în relaţia cu angajaţii, având în vedere că „temporarii“ sunt pe statele de plată ale unor firme specializate în recrutare şi închi­riere de personal. La o posibilă restructurare de personal, unui angajat închiriat nu mai trebuie să îi dai salarii compensatorii ca să plece „cu acordul părţilor“.

eMAG, unde grupul sud-afri­can Naspers deţine 74% din ac­ţiuni, iar Iulian Stanciu, „creierul“ afacerii, în jur de 25,8%, a avut în 2014 afaceri de 1,246 miliarde de lei, raportând o pierdere de 58,3 milioane de lei.

În businessul de retail online, numai liderii fac bani dacă reuşesc să vândă cât mai multe produse. eMAG a început cu electroIT, iar acum a ajuns să vândă, de exem­plu, şi produse alimentare de la re­ţea­ua Mega Image. Retailul online este un business de tehno­logie, de logistică, de promovare şi de administrare a stocurilor.

În 2012, când a preluat pa­che­tul majoritar de acţiuni al eMAG, Naspers a plătit 80 de milioane de dolari pentru achiziţie.

Conform datelor oficiale, există peste 50.000 de angajaţi care lucrează în regim temporar în fiecare an, iar afacerile fir­melor specializate care îi „pla­sează“ pe aceştia la angaja­tori au depăşit anul trecut valoarea de peste un miliard de lei, potrivit datelor ZF.