Retailerul online Fashion UP: Micii retaileri on-line au nevoie de investiţii pentru a rezista în faţa jucătorilor mari
În ultimii ani, vânzările online locale au înregistrat creşteri de circa 30%, anul trecut ajungând la peste 1,1 mld. euro, însă treptat piaţa de comerţ electronic se polarizează în jurul marilor jucători, iar micii retaileri online au nevoie de investiţii pentru a rămâne competitivi, este de părere Alin Stanciu, CEO şi fondator al FashionUp, magazin online specializat în comercializarea articolelor de modă.
„Comerţul electronic din România s-a maturizat semnificativ în ultimii ani, piaţa s-a polarizat în jurul jucătorilor importanţi, ca atare, pentru a-ţi păstra competitivitatea, e nevoie de resurse semnificative de capital. Din fericire, noi am reuşit să obţinem capitalul necesar dezvoltării accelerate pentru următorii doi ani.”
Pionierii pieţei locale de comerţ electronic au fost retailerii electro IT, printre care şi magazinul online eMag, care ulterior a adăugat în portofoliu diferite categorii de produse, de la articole auto la îmbrăcăminte sau chiar mâncare. Aceeaşi strategie de dezvoltare a avut-o şi elefant.ro, care a pornit ca o librărie online şi a ajuns să vândă şi produse cosmetice şi articole de modă. Astfel, sub conceptul de „mall online“, „veteranii“ comerţului electronic din România au acaparat practic şi din segmentele de nişă, ceea ce pune presiune pe micii retaileri online.