Proprietarul francizei Max Mara: Ofensiva DNA şi avântul online-ului trag în jos piaţa locală de lux
Autor:
Cristina Rosca
28.09.2015
Srdjan Kovacevic (53 de ani), antreprenorul sârb care a pus România pe harta luxului mondial la începutul anilor ’90, aducând de-a lungul anilor la Bucureşti branduri precum Max Mara sau Emporio Armani, spune că piaţa locală de profil trece printr-o perioadă dificilă din cauza arestărilor şi anchetelor DNA şi din cauza dezvoltării puternice a online-ului.
„Este o perioadă foarte dificilă care se vede mai puţin în cifra de afaceri care a rămas relativ constantă la aproape 3 mil. euro, dar care se simte puternic în profit. Abia dacă suntem pe break even operaţional“, spune antreprenorul. El mai deţine astăzi la Bucureşti trei magazine de modă de lux – Max Mara, Alsa Uomo (multibrand pentru bărbaţi) şi Emporio Armani - pe Calea Victoriei. Kovacevic spune că cele trei magazine sunt operate prin intermediul mai multor entităţi juridice, una dintre ele fiind, potrivit ultimelor date ale ZF, Alsa Boutiques, transformată în Creative Promotion Consulting Srl, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Această companie opera în 2011 toate brandurile lui Kovacevic şi avea afaceri de aproape 11 mil. lei. Pentru 2014 datele nu sunt publice, iar în 2013 businessul scăzuse la aproape jumătate, mai avea un singur angajat, iar obiectul de activitate se schimbase din comerţ cu amănuntul de îmbrăcăminte în consultanţă.