Proprietarul francizei Max Mara: Ofensiva DNA şi avântul online-ului trag în jos piaţa locală de lux

Autor: Cristina Rosca 28.09.2015
Srdjan Kovacevic (53 de ani), antreprenorul sârb care a pus România pe harta luxului mondial la începutul anilor ’90, aducând de-a lungul anilor la Bucureşti branduri precum Max Mara sau Emporio Armani, spune că piaţa locală de profil trece printr-o perioadă difi­cilă din cauza arestărilor şi anche­telor DNA şi din cauza dezvoltării pu­ternice a online-ului.
 
„Este o perioadă foarte dificilă care se vede mai puţin în cifra de afaceri care a rămas relativ constantă la aproape 3 mil. euro, dar care se simte puternic în pr­ofit. Abia dacă suntem pe break even ope­raţional“, spune antreprenorul. El mai deţine astăzi la Bucureşti trei maga­zine de modă de lux – Max Mara, Alsa Uomo (multibrand pentru bărbaţi) şi Emporio Armani - pe Calea Vic­toriei. Kovacevic spune că cele trei magazine sunt operate prin intermediul mai multor enti­tăţi ju­ridice, una din­tre ele fiind, po­trivit ulti­melor date ale ZF, Alsa Bouti­ques, transfor­mată în Creati­ve Pro­mo­tion Con­sulting Srl, po­tri­vit da­telor de la Minis­terul de Finanţe. Această companie opera în 2011 toate brandurile lui Ko­vacevic şi avea afaceri de aproape 11 mil. lei. Pentru 2014 datele nu sunt pu­blice, iar în 2013 businessul scăzuse la aproape jumătate, mai avea un singur angajat, iar obiectul de activitate se schim­base din comerţ cu amănuntul de îmbrăcăminte în con­sultanţă.