Scenariul extrem: Dacă scandalul Volkswagen degenerează, întreaga economie germană va fi în pericol şi odată cu ea exporturi şi locuri de muncă din România

Autor: Bogdan Cojocaru 25.09.2015

Într-un scenariu extrem, criza Volkswagen poate frâna economia germană, cea mai mare din Europa, iar riscurile să se ajungă acolo nu sunt deloc de neglijat: eventualele reduceri de personal efectuate de constructorul auto pot eroda consumul, scandalul poate înghiţi şi alţi producători de autovehicule şi paraliza întreaga industrie auto, iar publicitatea negativă poate păta emblema „made in Germany“.



Mai rău este că partea cea mai mare a exporturilor româneşti se duce în Germania, iar printre cei mai mari exportatori sunt producători de piese auto, mulţi dintre ei furnizori pentru industria auto germană. În mai multe judeţe din România unii dintre cei mai mari angajatori sunt furnizori pentru industria auto.

Revista „Politico“ a descris scandalul VW ca fiind „coşmarul auto al lui Merkel“, mai periculos pentru poziţia ei de cancelar decât criza refugiaţilor sau cea grecească. Reuters avertizează că noile probleme pot reprezenta pentru economia germană un pericol mai mare decât criza grecească. Scandalul VW riscă să submineze reputaţia „ingineriei germane“, titrează The Washington Post. Publicitatea negativă loveşte cu putere.