Google ia bani pe reclame şi pentru vizitele false de pe YouTube
Descoperirea a fost dezvăluită printr-un experiment realizat de cercetătorii europeni şi ridică suspiciuni în legătură cu transparenţa oferită de Google agenţiilor de publicitate, care se pot ghida după analize greşite.
Vizualizările false, realizate de roboţi care imită comportamentele internauţilor, au devenit o problemă serioasă printre oamenii de marketing, care direcţionează tot mai mulţi bani pentru promovarea online.
În timpul experimentului, cercetătorii au încărcat video-uri pe YouTube, apoi au plătit pentru publicitate, iar în final au creat roboţi pe care i-au redirecţionat către acele video-uri. Aceşti paşi simpli i-au ajutat să observe cum monitorizează Google o vizualizare falsă.
Roboţii au vizitat două video-uri de 150 de ori, iar YouTube a contorizat 25 de vizualizări ca fiind reale. Totuşi, AdWords, serviciul de publicitate al Google, a taxat 91 de vizualizări ale roboţilor.
Cu alte cuvinte, motorul de advertising al Google a contorizat vizitele roboţilor chiar dacă YouTube ar fi fost capabil să-i identifice ca fiind falsuri.
Reprezentanţii Google au spus că vor lua în serios „traficul invalid“ şi că au făcut investiţii serioase în sistemele lor pentru a bloca vulnerabilitatea.
De asemenea, Ruben Cuevas, un profesor care a condus cercetarea, a spus că roboţii folosiţi nu sunt unii sofisticaţi. „Nu ne-am complicat să găsim o vulnerabilitate a sistemului greu de atins“, a spus el.