Google ia bani pe reclame şi pentru vizitele false de pe YouTube

Autor: Oana Stupinean 28.09.2015
Google a taxat marketerii pen­tru anunţurile publicitare de pe YouTube chiar şi atunci când sis­temele de detectare a fraudei folosite de platforma video au identificat un robot ca vizualizator şi nu o persoană, scrie Financial Times.

Descoperirea a fost dezvăluită printr-un experiment realizat de cercetătorii europeni şi ridică sus­piciuni în legătură cu transparenţa oferită de Google agenţiilor de publicitate, care se pot ghida după analize greşite.

Vizualizările false, realizate de roboţi care imită compor­ta­men­tele internauţilor, au devenit o problemă serioasă printre oamenii de marketing, care direcţionează tot mai mulţi bani pentru pro­movarea online.

În timpul experimentului, cercetătorii au încărcat video-uri pe YouTube, apoi au plătit pentru publicitate, iar în final  au creat roboţi pe care i-au redirecţionat către acele video-uri. Aceşti paşi simpli i-au ajutat să observe cum monitorizează Google o vizualizare falsă.

Roboţii au vizitat două video-uri de 150 de ori, iar YouTube a contorizat 25 de vizualizări ca fiind reale. Totuşi, AdWords, serviciul de publicitate al Google, a taxat 91 de vizualizări ale roboţilor.

Cu alte cuvinte, motorul de advertising al Google a contorizat vizitele roboţilor chiar dacă YouTube ar fi fost capabil să-i identifice ca fiind falsuri. 

Reprezentanţii Google au spus că vor lua în serios „traficul invalid“ şi că au făcut investiţii serioase în sistemele lor pentru a bloca vulnerabilitatea.

De asemenea, Ruben Cuevas, un profesor care a condus cerce­tarea, a spus că roboţii folosiţi nu sunt unii sofisticaţi. „Nu ne-am com­plicat să găsim o vulnera­bilitate a sistemului greu de atins“, a spus el.