Mărcile private mănâncă 20% din piaţa de alimente. La băuturi şi cosmetice brandurile fac încă legea

Autor: Cristina Rosca 29.09.2015

Mărcile private au ajuns să controleze o cincime din piaţa alimentelor, însă aceste produse „no-name“ dezvoltate de retaileri pentru a se bate cu brandurile consacrate nu au reuşit să se impună pe segmente precum băuturi sau produse de îngrijirea locuinţei, unde ponderea lor nu ajunge nici la 10%.

Per ansamblu, în piaţa bunurilor de larg consum (FMCG) evaluată la circa 16 mld. euro anual, mărcile private au ajuns să aibă o cotă de piaţă de 14% la jumătatea acestui an, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă GfK. Branduri precum K-Classic (Kaufland), 365 (Mega Image) sau Aro (Metro Cash&Carry) au crescut constant în ultimul de­ceniu, ajungând să aibă o cotă de piaţă per ansamblu de 14%, faţă de 5% în 2008 şi de 1% în 2005. Aceste produse s-au dezvoltat puternic în criză, când românii au devenit tot mai atenţi la preţ şi tot mai economi. În contextul în care mărcile private au preţuri cu până la 30% mai mic decât brandurile, ele au reuşit să cucerească pieţe precum iaurt, ciocolată sau caşcaval, care până nu de mult erau apanajul numelor consacrate.