Reclamele de pe Facebook, imune la aplicaţiile de blocare a bannerelor

Autor: Oana Stupinean 29.09.2015
Aplicaţia Facebook, prezentă în mai toate smartphone-urile de pe piaţă este imună la aplicaţiile de blocare a spoturilor publicitare, care au speriat marketerii şi publisherii din întreaga lume, scrie Bloomberg. Peste un miliard de utilizatori accesează zilnic aplicaţia Facebook, însă anunţurile publicitare nu pot fi ascunse de utilizatori prin folosirea aplicaţiilor de blocare a bannerelor, care pot bloca reclamele doar în browser. Noua versiune a sistemului de operare de la Apple, iOS 9, uşurează modul de navigare al utilizatorilor, prin faptul că blocarea reclamelor se poate face cu uşurinţă de utilizatori, prin intermediul aplicaţiei Crystal, însă poate cauza probleme mari marketerilor care fac bani din anunţurile publicitare din online, scrie şi Business Insider. Instalarea acestor aplicaţii de blocare a spoturilor publicitare cauzează probleme şi în rândul proprietarilor de magazine online, afectând modul în care arată site-urile fără spoturile publicitare. Până în acest moment aplicaţia care blochează spoturile publicitare Crystal este cea mai cumpărată aplicaţie în App Store şi costă 0,99 dolari. 
 
„Este o problemă de care toţi retailerii şi marketerii ar trebui să se teamă, mai ales în această perioadă a anului“, spune Tom Caporaso, CEO al companiei americane care oferă soluţii pentru comercianţi, Clarus Commerce. De asemenea, Caporaso a subliniat că 30% din tranzacţiile din comerţul electronic se fac de pe mobil. Caporaso crede că odată cu creşterea aplicaţiilor de blocare a spoturilor publicitare, retailerii online vor trebui să înveţe cum să-şi optimizeze platformele online pentru a funcţiona corect chiar dacă aplicaţiile de blocare a reclamelor sunt activate.