Extinderea agresivă a marilor retaileri lasă urme adânci: „Chioşcarii“ au rămas fără afaceri de 800 de milioane de euro pe an

Autor: Cristina Roşca 30.09.2015

Afacerile de parter de bloc, chioşcarii, au pierdut 5% cotă de piaţă începând din 2013 în favoarea marilor reţele străine de comerţ modern care au ajuns de la 45% cotă de piaţă la finalul lui 2013 la 50% la jumătatea acestui an, potrivit datelor oferite de compania de cercetare GfK.

În România există as­tăzi circa 80.000 de mici co­mercianţi care controlea­ză 45% din piaţa locală de bu­nuri de larg consum (FMCG), evaluată la circa 16 mld. euro. Piaţa a rămas relativ constantă în ultimii ani. Astfel, la o piaţă de

16 mld. euro, cota de piaţă de 5% pierdută de co­merţul tradiţional este echi­va­lentul unor vânzări de 800 mil. euro, potrivit calcu­lelor ZF pe baza datelor GfK.

Micii chioşcari continuă să piardă teren an de an în contextul în care comerţul modern se extinde cu câteva sute de unităţi noi anual, reuşind astfel să mănânce şi totodată să "omoare" micii chioşcari din jur.