Producătorii români „aleargă“ după exporturi la târgul alimentar Anuga

Autor: Mădălina Dediu Panaete 02.10.2015

Aproape 60 de producători de carne, lactate sau produse de panificaţie din România merg anul acesta la târgul Anuga, care se va desfăşura în perioada 10-14 octombrie la Köln (Germania), acesta fiind cel mai mare târg de produse alimentare din lume, la care participă anul acesta peste 7.000 de companii din 108 ţări.

Printre cei mai mari producători locali care vor fi pre­zenţi anul acesta la târgul alimentar se numără Transavia, European Drinks & Food, Kosarom, Ocean Fish, Boromir, Alka, Croco sau Albrau.

„Participarea Ocean Fish la târgul din Köln reprezintă o oportunitate prin care ne putem consolida imaginea de pro­ducător şi exportator de pro­duse atât pe piaţa ro­mâ­neas­că, cât şi pe pieţele inter­na­ţionale. În ultimii doi ani ne-am dezvoltat foarte mult ex­porturile, o parte din con­trac­tele externe de furni­za­re a pro­duselor fiind sem­nate în ur­ma partici­pării la aceste târ­guri inter­naţio­na­le“, a spus Andreea Bălan, marketing manager al pro­ducătorului de peşte şi pro­duse din peşte Ocean Fish, unul dintre cei 58 de parti­cipanţi la Anuga (inclusiv federaţia Romalimenta).

Industria alimentară, care se ridică la 40 mld. lei anual (circa 10 mld. euro), este unul dintre puţinele segmente unde an­treprenorii români se impun la export. Dacă la nivelul ex­por­turilor de 52 mld. euro anual ale României 68% sunt rea­lizate de multinaţionale, în industria alimen­tară străinii nu au nici măcar 30%.