Centrul comercial ParkLake atrage o finanţare de 83. mil euro, pentru a fi deschis în aprilie 2016

Autor: Raluca Ghinea 02.10.2015

ParkLake Joint Venture a încheiat un acord de împrumut pentru 83 milioane euro cu un grup de finanţatori format din OTP Bank Ungaria, OTP Bank Romania şi banca austriacă Hypo NOE Gruppe Bank, se arată într-un comunicat al ParkLake.

OTP Bank Ungaria va avea rolul de agent, iar OTP Bank Romania va asigura rolul de agent de garantare.

"Semnarea acordului final de finanţare este rezultatul unei perioade de eforturi pentru a asigura condiţiile adecvate de investiţie în proiect. Este o urmare firească şi aşteptată în cursul etapei de dezvoltare, care, laolaltă cu progresul semnificativ în procesul de închiriere, a sporit încrederea în succesul acestei investiţii. Suntem foarte mulţumiţi că totul este asigurat pentru deschiderea din 2016", a declarat în comunicat Ingo Nissen, managing director Sonae Sierra, responsabil cu proiectele de dezvoltare din România.

Centrul comercial, amplasat în Sectorul 3 din Capitală, în apropierea Lacului Titan şi a parcului Alexandru Ioan Cuza, a ajuns la un grad de închiriere a suprafeţei de 85%. Mall-ul va avea peste 200 de magazine pe o suprafaţă închiriabilă de 70.000 metri pătraţi, cu 23 de restaurante, zone de recreere şi 14 săli de cinematograf în Cinema City.

Proiectul presupune o investiţie de 180 milioane euro, urmând să fie deschis în aprilie anul viitor. Lucrările de structură se află în fază avansată şi se continuă cu partea de mecanică şi inginerie.

"Nu este deloc surprinzător că facem un alt pas înainte în dezvoltarea proiectului, întrucât lucrările de construcţie sunt foarte avansate şi se încadrează în graficul stabilit pentru deschiderea din 2016", a afirmat la rândul său David Sharkey, CEO Caelum Development.

Centrul comercial va putea deservi 1,5 milioane de locuitori ai Bucureştiului, care pot ajunge la mall în maximum 30 de minute, în timp ce în zona de zece minute locuiesc 500.000 de persoane.

Retailerul Carrefour va fi coproprietar al terenului, grupul francez luând decizia de a cumpăra suprafaţa pe care va fi amenajat hypermarketul.

Compania portugheză Sonae Sierra deţine peste 46 de centre comerciale în 14 ţări de pe patru continente, a căror valoare depăşeşte 6 miliarde de euro.