Ikea vine cu o revoluţie în imobiliare şi vrea să schimbe modul în care vedem apartamentele: pereţi mobili, pe care îi poţi aranja cum vrei

Ziarul Financiar 04.10.2015

Ikea a început discret în ultimii doi ani să amenajeze un apartament într-un oraş suedez pentru a studia problemele cu care se confruntă gospodăriile în traiul de zi cu zi într-un spaţiu închis şi strâmt. Câteva familii au fost invitate să trăiască în apartament pentru câteva săptămâni, scrie Wall Street Journal.

Principalul rezultat al studiului cu cortinele închise a fost necesitatea unor pereţi mobili şi a unor uşi glisante care să permită oamenilor libertatea de a crea sub-camere şi de a reorganiza cum doresc apartamentul pentru a avea mai multă intimitate.

”Apartamentul s-a simţit mult mai mare decât al meu, care este de fapt cu 20 de metri pătraţi mai mare”, a spus Robin Williams, un tată care a stat împreună cu cei trei copii ai săi în apartamentul-laborator.  

Încă de când a început să vândă mobilă în 1940, Ikea a fost ”obsedată” cu găsirea unui produs produs pentru fiecare moment al vieţii acasă, de la noptiere la prese de usturoi şi suport de săpun.

Acum totuşi, locuinţele în principalele pieţe ale Ikea încep să se mişcoreze în dimenisune.

În Suedia,  dimensiunile medii pentru un apartament cu două camere era a scăzut la 54 de metri pătraţi de la 62 de metri pătraţi în 2001, conform datelor oferite de dezvoltatorii imobiliari.

La fel şi în Statele Unite, unde apartamentele s-au micşorat cu până la 22% în ultimul deceniu.

Apartamentele mai mici înseamnă că Ikea trebuie să găsească noi modalităţi practice de a ajuta clienţii să maximizeze spaţiul deţinut.

În general, pereţii mobili erau elemente făcute la comandă, care costau extrem de mult şi au fost folosiţi la apartamente de lux din hoteluri prestigioase. Provocarea, după cum crede Ikea, este să atingă standardele de siguranţă cerute, şi să fie accesibile chiar şi pentru familii din clasa de mijloc.

”Nu este chiar atât de uşor pe cum pare. Va mai dura în jur de trei ani până să le vedem în catalog”, a spus Mikael Ydhol, Directorul de cercetare de la Ikea.