Germanii de la Kaufland au ajuns la un portofoliu imobiliar de 1 mld. €, dublu faţă de 2008
Afacerile lanţului de hipermarketuri cu preţuri mici, cu 103 magazine în România, au crescut cu 10% în S1.
Niciun alt mare dezvoltator imobiliar din România, precum grupul Iulius al antreprenorului Iulian Dascălu sau Immochan, divizia imobiliară a francezilor de la Auchan, nu au ajuns la portofolii de 1 mld. euro. Nici în retailul local nu există o companie care să se apropie de această cifră.
Spre deosebire de dezvoltatorii imobiliari însă, care îşi dezvoltă constant portofoliul pentru că sursele de venit sunt chiriile sau vânzările ulterioare ale acestor proprietăţi, pentru Kaufland modelul de business este diferit. Nemţii şi-au dezvoltat portofoliul imobiliar strict pentru că s-au extins puternic.
WikiZF: Profilul companiei Kaufland
„Kaufland construieşte pentru propriul uz şi are o altă abordare cu privire la Return On Cost (randament -n.red.) ca un dezvoltator. Dacă cei de la Kaufland ar fi să vândă operaţiunile din România, un cumpărător ar fi interesat de businessul de hipermarket şi abia în ultimul rând de real estate“, spune Răzvan Gheorghe, partener în cadrul companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield/ Activ Property Services.
În fiecare an Kaufland investeşte în România între 130 şi 170 mil. euro, de la intrarea pe piaţă (în 2005 - n.red.) compania cheltuind peste 1,3 mld. euro, potrivit datelor ZF pe baza informaţiilor din piaţă. Expansiunea agresivă este cea care i-a asigurat începând cu 2012 grupului poziţia de lider al comerţului local.
Spre deosebire de ceilalţi jucători din retail, care au preferat să aibă un portofoliu mix de magazine proprii şi magazine în chirie, Kaufland a mers doar pe achiziţii. Astfel, potrivit datelor ZF pe baza informaţiilor oferite de surse din companie, toate cele peste 100 de magazine sunt în proprietate, la fel şi terenurile pe care sunt acestea dezvoltate, depozitele şi clădirile de birouri.