Carrefour a revenit în joc, expansiunea din ultimul an aducând un plus de 15% în S1

Autor: Cristina Roşca 08.10.2015

Carrefour România, cea mai mare companie deţinută de gigantul francez pe piaţa locală, a terminat primul semestru cu afaceri de 2,3 mld. lei, cu 15% mai mari decât în perioada similară din 2014, avans ce aminteşte de vremurile de boom.

Avansul a fost însă susţinut în principal de expansiunea puternică din ultimul an, când au fost inaugurate trei hipermarketuri şi zece magazine de proximitate.

Compania Carrefour România operează hipermar­keturile Carrefour şi este responsabilă pentru alimentarea magazinelor de proximitate în franciză deschise sub brandurile Express şi Contact.

Această companie este cea care încasează şi taxele de franciză. Carrefour România operează astfel 28 de hipermarketuri şi 52 de magazine de proximitate.

Până la închiderea ediţiei francezii nu au răspuns solicitări ZF privind rezultatele din acest an.

WikiZF: Profilul companiei Carrefour România

Totuşi, în rapoartele financiare trimestriale ale grupului francez era precizat că vânzările Carrefour în România au fost afectate de reducerea TVA la alimente la 1 iunie de la 24% la 9%, însă cu toate acestea a fost înregistrat un avans like for like (fără a se ţine cont de expansiune) în trimestrul al doilea.

Pe piaţa din România Carrefour deţine mai multe companii care operează şi alte formate de magazine, însă Carrefour România este cea mai mare, responsabilă pentru circa 85% din business.

În total grupul francez Crarefour deţine în România peste 180 de magazine sub mai multe formate, de altfel, Carrefour este jucătorul de comerţ modern din România care acoperă cele mai multe formate.