Produsele premium şi mărcile private „mănâncă“ din segmentul articolelor cu preţuri medii

Autor: Cristina Rosca 13.10.2015

Românii cheltuie anual 14-16 miliarde de euro pe bunuri de larg consum, respectiv alimente, băuturi, ţigări, produse de îngrijire personală şi a locuinţei.

Aproape un sfert din totalul sumei, respectiv 3-3,5 mld. euro, este cheltuit pe pro­dusele premium, o categorie aflată în creştere în ultimul an încheiat la jumătatea lui 2015.

Această perioadă a fost caracterizată de revenirea economiei şi a consumului, astfel că românii au făcut o trecere de la produse cu preţuri medii la cele premium, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă GfK. Datele GfK arată că în perioada 1 iulie 2014 - 31 iunie 2015 au fost două segmente de piaţă care au crescut, respectiv pro­dusele premium şi mărcile private.