Lanţul de restaurante Ready to box Chopstix se extinde prin franciză în Cluj-Napoca, Timişoara şi Iaşi

Autor: Laurentiu Cotu 13.10.2015

Lanţul de restaurante cu specific asiatic Ready to box Chopstix, operat de compania MLS Invest Trading, prezent cu unsprezece unităţi în Bucureşti şi în judeţul Prahova, intenţionează să se extindă prin franciză în oraşele mari din ţară, precum Cluj-Napoca, Timişoara şi Iaşi, fiind vizate spaţiile din food court-urile centrelor comerciale, potrivit unui comunicat emis de primăria Cluj-Napoca.

Potenţialii parteneri trebuie să ia în calcul o investiţie iniţială cuprinsă între 120.000 şi 150.000 de euro pentru deschiderea unei unităţi. Francizorul va asigura studiu de piaţă, validarea locaţiei, planurile arhitecturale, echipa dedicată de franciză, manuale, know-how, drept de utilizare a mărcii comerciale, training iniţial (atât în locaţia francizorului, cât şi în viitoarea locaţie), asistenţă la deschiderea locaţiilor, acces la materialele de marketing, dezvoltare continuă de produs.

Mâncarea cu specific asiatic a adus companiei MLS Invest Trading, care operează lanţul de restaurante Ready to box Chopstix afaceri de aproape 27 mil. lei (aproximativ 6 mil. euro) anul trecut, în creştere cu 9% faţă de anul precedent şi triple faţă de 2009, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Primul restaurant Ready to box Chopstix a fost deschis în 2008 în mallul Băneasa Shopping City din Capitală, iar de-a lungul timpului reţeaua s-a extins până la unsprezece unităţi în Bucureşti şi în judeţul Prahova. 

Conform celor mai recente informaţii ale ZF, MLS Invest Trading este deţinută de omul de afaceri libanez Michel Aramouni şi de românca Mary Lavinia Saikaly, nume care au fost implicate în urmă cu mai mulţi ani într-un scandal de evaziune.

Piaţa restaurantelor din România este ’’acaparată“ de McDonald’s şi KFC, cei doi fiind cei mai mari jucători cu afaceri de aproape 700 de milioane de lei împreună. Aceste două lanţuri de restaurant de tip fast-food deţin aproximativ 10% dintr-o piaţă estimată la circa 7 miliarde de lei. Nişa mâncării asiatice se dezvoltă însă din ce în ce mai mult pe piaţa locală, pe lângă Ready to box Chopstix fiind prezente în România şi nume precum Wu Xing sau Templul Soarelui.