Dan Ostahie, Altex: Căutăm un investitor cu care să mergem să cucerim pieţele externe

Autor: Roxana Rosu 15.10.2015

Grupul românesc, cu afaceri de 1,5 mld. lei anul trecut, vrea să facă primii paşi în afara ţării în 2017.



Dan Ostahie, proprieta­rul Altex, cel mai mare retai­ler de electronice şi electro­cas­ni­ce, susţi­ne că pregă­teş­te mo­men­tul în care va începe ex­tinderea reţe­lei pe piaţa externă, atât în re­giune, cât şi în alte ţări europene, proces care ar putea începe în 2017, com­pa­nia ro­mâ­nească vizând în acest sens atra­ge­rea unui nou investitor, cu poziţie mino­ritară sau majoritară.

„Nu suntem încă în negocieri cu niciun in­vestitor. Nu cred că va fi vorba de un inves­titor strategic, pentru că şi ei se confruntă cu pro­bleme după criză“, a spus Ostahie la ZF Live.

El nu a oferit însă detalii privind pie­ţele pe care le vizează, spu­nând că mo­men­tan îşi concentrează atenţia pe România.

„Pentru dezvoltare, ne uităm la ţările din jur, dar trebuie să avem curaj să ne uităm şi la pieţele mari. Dincolo de pro­bleme, criza a creat şi oportunităţi, în condiţiile în care şi alţi jucători de profil mari au avut probleme şi sunt pieţe mari în Europa unde o expansiune ar avea succes.“

El se arată optimist în ceea ce priveşte evoluţia pieţei de electro-IT din Româ­nia, după creşterea de anul trecut şi din acest an, mizând pe minimum încă trei ani de avans continuu.

„Să ne uităm mai departe de atât e prea curajos.“

Ostahie vrea astfel să continue să dez­vol­te afacerile Altex în România, imple­men­tând un model de business ce combină online-ul şi offline-ul.

După ce a traversat o perioadă dificilă în criză, cu datorii mari, afa­cerile Altex au avansat anul trecut cu aproa­pe 30%, până la 1,5 miliarde de lei, procent ce s-a menţinut şi în primul semestru din acest an, estimările pentru 2016 indicând ra­te de creştere similare.

Spre deosebire de vârful din 2004-2005, când consumul a fost stimulat puternic de creditare, actuala creştere a pieţei de electro-IT se bazează pe alţi factori, pre­cum nevoia de înlocuire a produselor mai vechi, avansul teh­no­logic, creşterea gra­dului de pene­trare a smartphone-uri­lor, apariţia unor noi tipuri de produse.

„E o achiziţie mult mai documen­ta­tă. Clienţii au avut deja o experienţă cu un produs mai ieftin şi vor să in­vestească mai mult, fiind atenţi la calitate. Preţul este încă o componentă impor­tan­tă, dar clientul se uită mai întâi la perfor­manţele tehnice“.