Grecii de la Aktor şi constructorul român Euroconstruct Trading vor lucra la “ciotul” de 3 km care desparte autostrada Bucureşti-Ploieşti de titlul de “drum finalizat”

Autor: Andreea Neferu 15.10.2015

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a atribuit contractul pentru construcţia primilor 3, kilometri ai autostrăzii Bucureşti-Ploieşti unei asocieri formate din constructorii Aktor (Grecia) şi Euro Construct Trading 98 (controlată de Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu), valoarea lucrărilor urmând să se ridice la circa 129 de milioane de lei.

Tot în cadrul contractului, cele două firme ar urma să construiască şi două noduri rutiere pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, în dreptul intersecţiei cu Centura Capitalei, respectiv la Moara Vlăsiei.

Traseul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti începe în Strada Petricani, în prelungirea Străzii Fabrica de Glucoză. În total, între Petricani şi centura Capitalei ar urma să fie 6,5 kilometri de autostradă, dintre care lipsesc primii trei kilometri. Deşi pe ultimii trei kilometric lucrările sunt gata, drumul nu poate fi inaugurat din cauza lipsei unei recordări cu reţeaua existentă de drumuri.

Lucrările la primii 19,5 kilometri ai tronsonului Bucureşti – Ploieşti, din care face parte şi „ciotul“ de 6,5 kilometri, au început în mai 2008. Efectiv, lucrările pe acest tronson de 6,5 kilometri, care desparte autostrada de titlul de “drum finalizat” au început abia în 2012, anul în care a fost inaugurată autostrada Bucureşti - Ploieşti (între centura Capitalei şi Ploieşti), potrivit datelor ZF. Anterior, pe acest tronson au lucrat firmele italieneşti Tirrena Scavi şi Pizzarotti.

Durata contractului pentru realizarea primilor 3,3 kilometri şi a celor două noduri rutiere este de 70 de luni, din care 4 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuţie şi 48 de luni perioada de garanţie a lucrărilor. În prezent, procedura de achiziţie publică se află în perioada de depunere a unor posibile contestaţii.