Centrofarm iese din malluri pentru a face loc lanţului Help Net

Autor: Corina Mirea 22.10.2015
Un document publicat pe site-ul Consiliului Concurenţei arată pentru prima dată că miza principală în tranzacţia dintre Help Net (Ovidiu Buluc) şi Centrofarm (Alain Bonte) a fost intrarea agre­sivă a Help Net în cen­trele comerciale.

Tranzacţia, anunţa­tă la începutul acestei luni a im­plicat prelua­rea de că­tre Help Net a 19 far­macii Centro­farm, dintre care 11 sunt în mal­luri precum AFI sau Iulius Mall şi  în galerii comer­cia­le ale hiper­mar­ke­tu­rilor  Auchan, Cora sau Carrefour.

„Modelul de business al Centro­farm a fost preponderent în centre co­mer­ciale, iar din acest motiv ma­jo­ri­ta­tea farmaciilor Centrofarm pe care Help Net s-a angajat să le preia sunt am­plasate în aceste locaţii“, au preci­zat pentru ZF repre­zentanţii Help Net.

Help Net bifează astfel cea mai agresivă ex­pansiune din piaţă din ultimii ani şi cel mai mare atac făcut de o re­ţea de farmacii pe seg­men­tul cen­trelor co­mer­ciale, într-o in­dus­trie care valorează circa 11 miliarde de lei. 

Help Net avea anul tre­cut o reţea de 170 de far­ma­cii, astfel că achiziţia farma­ci­ilor Centrofarm duce lanţul mai aproape de 200 de unităţi. Cel mai mare jucător de pe piaţă este Catena, cu peste 500 de farmacii, un brand con­struit de antreprenoarea Anca Vlad.