Aerostar Bacău, o poveste cu 60 de capitole

Autor: Corina Mirea 08.11.2015
Sunt mai bine de şase decenii de când Aerostar Bacău, producător de compo­nen­te pentru avioane, este unul dintre cei mai importanţi jucători ai economiei din zona Moldovei atât la nivel de business, cât şi în ceea ce priveşte forţa de muncă.
 
Înfiinţată în 1953 sub denu­mi­rea Întreprinderea Economică „Uzina de Reparaţii Avioane“, com­pania a fost pri­va­tizată în anul 2000, când Fondul Pro­prie­tăţii de Stat (FPS) a vândut acţiunile majo­ri­ta­re către com­pania IAROM Bucu­reşti, deţinută de actualii antrepre­nori Grigore Filip, Doru Damaschin şi Mihai Toncea. În prezent, cei trei con­tro­lează producţia Aerostar Bacău, iar SIF Mol­dova deţine un pachet minoritar de ac­ţiuni al companiei care anul trecut avea afa­ceri de 261 de milioane de lei şi un număr mediu de 1.600 de angajaţi.