Piaţa de paturi „made in România“ creşte, dar mai are de recuperat 18 mil. lei şi peste 500 de joburi pentru a atinge vârful de dinainte de criză

Autor: Corina Mirea 27.10.2015
Aproape 60 de companii au produs anul trecut paturi (adică saltele şi somiere) în valoare de 465,2 mili­oane de lei, în creştere cu 3,5% faţă de 2013, po­tri­vit datelor de la Minis­terul de Finanţe. În pofi­da acestor rezultate însă şi a creşterii con­stante din ultimii ani a pieţei de saltele şi so­miere, jucătorii de pe plan local mai au de recu­perat 18 milioane de lei şi 551 de locuri de muncă pentru a ajunge la nivelul din 2008, ultimul an de „boom“ economic al Ro­mâniei.
 
În prezent, paturile produse pe piaţa locală reprezintă 5% din totalul producţiei de mobilă.
 
„Piaţa dă semne de revenire de ceva timp, însă abia în 2015 s-a simţit mai bine acest lucru“, spune Francesco Stasolla, mana­ging director al Italsofa România, lider al companiilor produ­cătoare de saltele şi so­miere de pe plan local, cu afaceri de 303,2 milioane de lei în 2014. Cifra de afaceri a producătorului, deţinut de grupul italian de profil Natuzzi, a scăzut anul trecut cu aproape 3% faţă de 2013, în timp de numărul mediu de angajaţi s-a majorat cu 12 persoane. Francesco Stasolla precizează însă că Italsofa este strict producător de cana­pele, saltelele şi somierele fiind achizi­ionate de acesta pentru a realiza produsul finit specific Italsofa, care este livrat strict către compania-mamă şi abia apoi către client.