„Dialogul nesfârşit“ al autostrăzilor. Craiova-Piteşti şi centura sud a Capitalei sunt de doi ani în negocieri fără speranţă

Autor: Andreea Neferu 30.10.2015

Cele două şosele, care ar urma să fie construite în concesiune, nu au dată de începere şi nici de finalizare.

Autostrada de centură sud a Capitalei (48 km) şi autostrada Cra­io­va-Piteşti (121 km), do­uă proiecte pe care statul a anunţat că vrea să le con­stru­iască în concesiune şi care ar urma să coste cu­mu­lat aproape 4 miliarde de euro, „se zbat“ de mai bine de doi ani într-un lung şir de negocieri între statul român şi potenţialii investitori privaţi, aşa-numitul „dialog competitiv“.

Ast­fel, deşi Compania Naţională de Auto­stră­zi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a primit oferte de la constructori pentru aceste două autostrăzi de aproape doi ani şi jumă­ta­te, nici până acum nu a ajuns la o con­clu­zie în urma negocierilor şi nu poate înain­ta informaţii privind data de în­ce­pe­re sau de finalizare a proiectelor.

„Aceste informaţii pot fi furnizate după de­semnarea ofertan­tului câştigă­tor“, afir­mă CNADNR, într-un răs­puns transmis către ZF.

Soarta acestor două concesiuni este cu atât mai importantă cu cât până în pre­zent România nu a reuşit să de­ma­reze niciun proiect de concesiune de şo­sele, iar cel pe care a încercat să-l con­stru­iască de trei ori până acum, auto­stra­da Comarnic-Braşov, a eşuat de fiecare dată, cel mai recent în vara acestui an.