Bulucea: Google Bucharest oferă doar consultanţă, contractele pentru publicitatea prin AdWords se semnează cu entitatea din Irlanda
Gigantul american Google, care se află în mijlocul unor controverse legate de raportarea veniturilor şi plata taxelor în mai multe ţări din Europa, susţine că diferenţele mari între veniturile raportate autorităţilor fiscale din ţările europene şi veniturile încasate în realitate prin intermediul serviciului său de publicitate online AdWords sunt generate de modul de gestionare a businessului Google în afara SUA.
În România, spre exemplu, agenţiile de media estimează că veniturile companiei sunt de aproximativ 8 ori mai mari decât cele raportate prin Google Bucharest SRL, compania înfiinţată pe plan local de gigantul american. Operaţiunile de publicitate online nu sunt desfăşurate prin compania din România, afirmă reprezentanţii Google, care subliniază că o strategie similară au şi alţi jucători mari din industrie - de la Microsoft până la Facebook.
„Operaţional, totul este centralizat în Irlanda. Şi nu numai pentru Google, ci şi pentru alţi giganţi IT precum Facebook, Microsoft, Oracle sau IBM. Tot ce este business Google în România este realizat din Irlanda, aşa cum este şi pentru Marea Britanie, Franţa, Israel sau Africa de Sud“, susţine Dan Bulucea, country manager al Google România.