Cei mai puternici 20 de antreprenori au afaceri de patru ori mai mici decât Kaufland

Autor: Cristina Rosca 06.11.2015

Cele mai puternice 20 de afaceri antreprenoriale româneşti din retailul cu dominantă alimentară au obţinut anul trecut afaceri de nici 2 mld. lei, de patru ori mai mici decât cele ale liderului pieţei, grupul german Kaufland.

Datele de la Registrul Co­merţului arată astfel că reţelele străine do­mină clar piaţa, cei zece ju­cători cu acţionariat străin având afaceri de 27,5 mld. lei. Toate com­paniile din co­merţul cu dominantă ali­mentară, peste 55.000 din care circa 40.000 cu afa­ceri mai mari ca zero, au ter­minat anul 2014 cu un business cu­mulat de 48,2 mld. lei. Astfel, mai bine de jumătate din piaţă stă în mâinile a zece giganţi.

În acest top au fost incluse com­paniile care au declarat la Registrul Co­mer­ţului codul CAEN „4711 Comerţ cu amă­nuntul în magazine nespe­cia­lizate, cu vânzare predo­mi­nantă de produse ali­mentare, băuturi şi tutun“, şi care şi-au depus rezultatele pe anul 2014. Nu intră astfel în top niciun jucător de tip cash & carry, dar nici Lidl sau Real,- Hy­per­market. Discounterul german Lidl nu intră în top pentru că rezultatele pe ultimii ani nu sunt publice şi pentru că are declarat un alt CAEN decât acesta.