Bricolajul, o piaţă de 2-3 mld. euro, stă sub semnul expansiunii: marii retaileri deschid noi magazine sau le redenumesc şi angajează sute de oameni

Autor: Andreea Neferu 09.11.2015

Anul 2015 le-a adus jucătorilor din piaţa bricolajului o creştere de 5 până la 30 de procente a vânzărilor.



Piaţa locală de bricolaj, estimată la 2-3 miliarde de euro anual, a fost în ultimii ani martora mai multor exit-uri, printre care cele ale aus­triecilor de la bauMax sau ale nem­ţilor de la Obi, dar anul 2015 a adus mai mul­tă linişte în sector în sensul în care jucă­torii au reluat expansiunea, iar cei care au făcut achiziţii anii trecuţi au putut să trea­că la montarea siglelor proprii pe magazinele preluate. Cu toate acestea, percepţia în piaţă este că procesul de consolidare nu s-a înche­iat încă şi că va continua în următorii ani. Între timp, marii jucători deschid noi maga­zi­ne sau le redenumesc şi anunţă că anga­jează sute de oameni.

Liderul pieţei de bricolaj, reţeaua De­deman, controlată de fraţii Adrian şi Dragoş Pavăl, şi-a continuat expansiunea anul aces­ta, astfel că a deschis două noi magazine, unu în Bucureşti şi unu la Timişoara, ajun­gând la un total de 42 de unităţi la nivel na­ţional. Dedeman, care a avut anul trecut afa­ceri de 3,4 miliarde de lei (772 de milioane de euro), intenţionează să ajungă la un nu­măr de 50 de magazine într-un orizont de timp de doi ani, iar două dintre viitoarele uni­tăţi vor fi în Capitală, unul în nordul ora­şului, lângă magazinul IKEA, iar altul în apro­pierea centrului comercial Cora Pante­limon. Compania şi-a majorat afacerile cu 30% în primul semestru şi are în plan ex­tinderea şi la nivel internaţional, după ce primul pas va fi făcut în Republica Moldova, la Chişinău, unde compania are două terenuri pe care speră să deschidă magazine anul viitor.