Trei pieţe sunt responsabile pentru mai bine de jumătate din exporturile de vin ale României

Autor: Cristina Rosca 11.11.2015

România a trimis anul trecut la export doar zece milioane de litri de vin, cu o valoare de circa 20 de milioane de euro, trei pieţe primind mai bine de jumătate din total.

Astfel, principalii trei parteneri comerciali ai României din industria de vin – Marea Britanie, China şi Germania – au o cotă de piaţă cumulată de 55% în totalul exporturilor, potrivit datelor oferite de prowinechina.com, site-ul unuia dintre cele mai mari târguri inter­naţionale de vinuri din lume.

În 2014 România a produs circa 384 de milioane de litri de vin, în timp ce con­sumul intern a fost de circa 408 mi­lioame de litri. Astfel, piaţa locală a im­portat 34 de milioane de litri şi a ex­por­tat puţin peste 10 mil. litri din li­coarea lui Bacchus, potrivit aceleiaşi surse.

„România produce vin în special pentru consumul intern. Din totalul producţiei de anul trecut, circa 61% au fost vin alb, iar 39% vin roşu (şi roze -  n. red.). Din totalul producţiei doar 28% sunt vinuri de calitate superioară (DOC), restul fiind vinuri de masă“, spun reprezentanţii  prowinechina.com.