Alibaba şi-a doborât propriul record, cu vânzări de 10 miliarde dolari la jumătatea Singles' Day

Autor: Anca Dumitrescu 11.11.2015

Compania, care în urmă cu şase ani a transformat ziua de 11 noiembrie în echivalentul chinezesc al evenimentului de vânzări online cu discount Cyber Monday din SUA, ar putea înregistra în acest an o creştere a vânzărilor din timpul Singles' Day cu aproape 50% faţă de anul trecut, la 13,8 miliarde de dolari, potrivit companiei de analiză a pieţei IDC, relatează MarketWatch.

În primele 90 de minute de la începerea vânzărilor cu discount, Alibaba a înregistrat tranzacţii în valoare de 5 miliarde de dolari.

"În mod clar vânzările depăşesc majoritatea aşteptărilor", a declarat John Choi, analist la Daiwa Capital Markets.

În acest an, Alibaba s-a concentrat pe globalizarea operaţiunilor, cu ambiţia ca evenimentul Singles' Day să devină unul internaţional.

Compania a demonstrat această ambiţie prin organizarea unei gale de lansare a Singles' Day, marţi noaptea, la care au participat celebrităţi asiatice şi chineze şi vedete de la Hollywood precum Daniel Craig.

Singles' Day, iniţial o sărbătoare în onoarea persoanelor singure, constă în discounturi mari şi promoţii adresate cumpărătorilor online. Datele referitoare la vânzările Alibaba sunt urmărite cu atenţie ca un indicator al consumului din China, în condiţiile încetinirii creşterii economice.

La vânzările din acest an s-au înscris numeroase branduri internaţionale, între care grupul de cosmetice Estee, producătorul spaniol de îmbrăcăminte Zara, compania britanică de bunuri de lux Burberry şi lanţul japonez de îmbrăcăminte Uniqlo.

Compania chineză de comerţ electronic JD.com, principalul concurent al Alibaba, a anunţat că a înregistrat în prima parte a zilei peste 10 milioane de comenzi, o creştere de aproape două ori faţă de aceeaşi perioadă din 2014. JD.com, care nu oferă informaţii privind valoarea tranzacţiilor, a precizat că a depăşit deja vânzările înregistrate anul trecut pe ansamblul Singles' Day.

Un alt indicator urmărit îndeaproape este ponderea tranzacţiilor efectuate de pe dispozitive mobile, care arată cât de bine se adaptează companiile de comerţ electronic la creşterea utilizării de către clienţi a smartphone-urilor şi tabletelor.

Alibaba a anunţat miercuri dimineaţă că tranzacţiile de pe dispozitive mobile au reprezentat 72% din vânzările totale, comparativ cu 43% din tranzacţii în 2014.

JD.com a precizat la rândul ei că peste 70% din comenzi au provenit de pe dispozitive mobile.