Cine sunt campionii în business ai Munteniei în 2015

Ziarul Financiar 16.11.2015

Unsprezece companii au fost premiate săptămâna trecută la Bucureşti în cadrul  galei „Campioni în business“- ediţia Muntenia şi Dobrogea,  eveniment organizat de cinci ani încoace de Ziarul Financiar împreună cu fondul de investiţii Enterprise Investors, BCR - cea mai mare bancă locală -, firma de audit şi consultanţă fiscală PwC şi Fundaţia Triple Helix. Totodată, a fost desemnat şi Antreprenorul anului 2015, premiu obţinut de Raul Ciurtin, preşedintele şi acţionarul producătorului de lactate Albalact.



Antreprenorii din regiu­nea Muntenia şi Do­brogea au fost pre­miaţi pentru perfor­manţa în afaceri, iar cei care activează în sectoare precum in­dustria grea, servicii financiare şi retail s-au aflat în acest an în clasa­mentul celor mai dinamice afaceri antre­prenoriale din regiune.

În ediţia din 2015 a proiectului Campioni în business au fost acordate premii pentru trei categorii: companii mici (cu afaceri cuprinse între 3 şi 15 milioane de euro în 2014), companii mari (cu afaceri mai mari de 15 milioane de euro anul trecut) şi o categorie special creată, pentru conti­nui­tate, pentru com­pa­niile care au fost iden­tificate drept cam­pioane în business şi în alte ediţii ale aces­tui eveniment şi care au continuat să facă performanţe no­tabile.

De asemenea, în cadrul galei de săp­tă­mâna trecută a fost acordat premiul An­tre­pre­norul anului 2015 şi un premiu spe­cial pentru viziune.

Astfel, la cate­go­ria companii mari, cam­pionii în business din Muntenia ai anu­lui 2015 au fost com­paniile Nimet din Dâm­bo­viţa (pro­du­cător de construcţii meta­lice), Preţuri pentru Tine din Bucureşti (retail de modă) şi General Leasing din Bucureşti (distribuţie utilaje agricole).

„Am început activitatea ca o firmă de garaj în 2008 la Târgovişte, iar astăzi Nimet este unul dintre cei mai mari producători de bare şi ţevi din oţel. Un grup austriac cu afaceri anuale de peste 1,2 miliarde de euro ne-a propus să ne asociem într-un joint-venture, iar pentru noi a fost o onoare ca o astfel de companie să ne propună să ne asociem fără să vină să vadă firma măcar. Ne-au spus doar atât: «Nu aveţi voi încredere în noi câtă încredere avem noi în voi, echipa de la Târgovişte!». Tot manage­men­tul Nimet e format din români“, a spus Samy Numan, fondatorul şi ad­mi­nistratorul Nimet, prezent la gala ZF Campioni în business 2015.

La categoria companii mici, câşti­gă­torii din acest an au fost companiile Shipyard ATG din Giurgiu (con­struc­ţia de nave şi structuri plutitoare), Forja Rotec din Buzău (metalurgie) şi Linex Wolf din Dolj (producţie echipamente electrice).

În ceea ce priveşte premiile acor­date pentru continuitate, trei com­panii din regiune au reuşit să continuă să aibă rezultate financiare foarte bune: firma de curierat FAN Courier din Bucureşti, Softrans din Dolj (trans­porturi feroviare de marfă şi pasageri) şi ADREM Industries din Bucureşti (fabricarea de utilaje pentru me­ta­lurgie). Un premiu special pen­tru viziune i-a fost acor­dat lui Ştefan Ma­nea, ac­ţio­nar al com­pa­niei  Hofigal Ex­port Im­port din Bucu­reşti, pro­ducător de pro­du­se farmaceutice naturale.

Antreprenorul anului 2015 a fost de­semnat Raul Ciurtin, pre­şedintele şi acţio­na­rul producătorului de lactate Albalact din Alba (creatorul bran­du­lui Zuzu), un busi­ness de peste 100 de milioane de euro.

Selecţia cam­pioni­lor din business din Muntenia şi Dobrogea a ţinut cont de câteva criterii care trebuia îndeplinite, dincolo de cel legat de cifra de afaceri: profit brut în 2014, minimum 10 angajaţi pe parcursul anului trecut şi neimplicarea în activităţi legate de tutun, alcool, jocuri de noroc, pariuri sau alte indus­trii cu potenţial impact etic. În plus, pentru fiecare companie eligibilă s-a calculat un punctaj în funcţie de patru criterii cantitative, care recompensează performanţa financiară şi constanţa în obţinerea acesteia: evoluţia cifrei de afaceri şi a indicatorului EBITDA, marja operaţională şi numărul de angajaţi. De asemenea, s-au luat în calcul şi o serie de criterii calitative, şi anume valoarea adăugată în economie şi societate, activităţile de export şi inovaţia privind modelul de business, produsele şi serviciile.