Cine sunt campionii în business ai Munteniei în 2015
Unsprezece companii au fost premiate săptămâna trecută la Bucureşti în cadrul galei „Campioni în business“- ediţia Muntenia şi Dobrogea, eveniment organizat de cinci ani încoace de Ziarul Financiar împreună cu fondul de investiţii Enterprise Investors, BCR - cea mai mare bancă locală -, firma de audit şi consultanţă fiscală PwC şi Fundaţia Triple Helix. Totodată, a fost desemnat şi Antreprenorul anului 2015, premiu obţinut de Raul Ciurtin, preşedintele şi acţionarul producătorului de lactate Albalact.
Antreprenorii din regiunea Muntenia şi Dobrogea au fost premiaţi pentru performanţa în afaceri, iar cei care activează în sectoare precum industria grea, servicii financiare şi retail s-au aflat în acest an în clasamentul celor mai dinamice afaceri antreprenoriale din regiune.
În ediţia din 2015 a proiectului Campioni în business au fost acordate premii pentru trei categorii: companii mici (cu afaceri cuprinse între 3 şi 15 milioane de euro în 2014), companii mari (cu afaceri mai mari de 15 milioane de euro anul trecut) şi o categorie special creată, pentru continuitate, pentru companiile care au fost identificate drept campioane în business şi în alte ediţii ale acestui eveniment şi care au continuat să facă performanţe notabile.
De asemenea, în cadrul galei de săptămâna trecută a fost acordat premiul Antreprenorul anului 2015 şi un premiu special pentru viziune.
Astfel, la categoria companii mari, campionii în business din Muntenia ai anului 2015 au fost companiile Nimet din Dâmboviţa (producător de construcţii metalice), Preţuri pentru Tine din Bucureşti (retail de modă) şi General Leasing din Bucureşti (distribuţie utilaje agricole).
„Am început activitatea ca o firmă de garaj în 2008 la Târgovişte, iar astăzi Nimet este unul dintre cei mai mari producători de bare şi ţevi din oţel. Un grup austriac cu afaceri anuale de peste 1,2 miliarde de euro ne-a propus să ne asociem într-un joint-venture, iar pentru noi a fost o onoare ca o astfel de companie să ne propună să ne asociem fără să vină să vadă firma măcar. Ne-au spus doar atât: «Nu aveţi voi încredere în noi câtă încredere avem noi în voi, echipa de la Târgovişte!». Tot managementul Nimet e format din români“, a spus Samy Numan, fondatorul şi administratorul Nimet, prezent la gala ZF Campioni în business 2015.
La categoria companii mici, câştigătorii din acest an au fost companiile Shipyard ATG din Giurgiu (construcţia de nave şi structuri plutitoare), Forja Rotec din Buzău (metalurgie) şi Linex Wolf din Dolj (producţie echipamente electrice).
În ceea ce priveşte premiile acordate pentru continuitate, trei companii din regiune au reuşit să continuă să aibă rezultate financiare foarte bune: firma de curierat FAN Courier din Bucureşti, Softrans din Dolj (transporturi feroviare de marfă şi pasageri) şi ADREM Industries din Bucureşti (fabricarea de utilaje pentru metalurgie). Un premiu special pentru viziune i-a fost acordat lui Ştefan Manea, acţionar al companiei Hofigal Export Import din Bucureşti, producător de produse farmaceutice naturale.
Antreprenorul anului 2015 a fost desemnat Raul Ciurtin, preşedintele şi acţionarul producătorului de lactate Albalact din Alba (creatorul brandului Zuzu), un business de peste 100 de milioane de euro.
Selecţia campionilor din business din Muntenia şi Dobrogea a ţinut cont de câteva criterii care trebuia îndeplinite, dincolo de cel legat de cifra de afaceri: profit brut în 2014, minimum 10 angajaţi pe parcursul anului trecut şi neimplicarea în activităţi legate de tutun, alcool, jocuri de noroc, pariuri sau alte industrii cu potenţial impact etic. În plus, pentru fiecare companie eligibilă s-a calculat un punctaj în funcţie de patru criterii cantitative, care recompensează performanţa financiară şi constanţa în obţinerea acesteia: evoluţia cifrei de afaceri şi a indicatorului EBITDA, marja operaţională şi numărul de angajaţi. De asemenea, s-au luat în calcul şi o serie de criterii calitative, şi anume valoarea adăugată în economie şi societate, activităţile de export şi inovaţia privind modelul de business, produsele şi serviciile.