O fabrică din Târgu-Neamţ cu 170 de angajaţi produce pijamale de 2,5 mil. euro

Autor: Ioana Matei 30.11.2015

 

 

 

 



După doi ani în care au produs pulovere,  Mihai şi Teodora Mihăilasa, doi antreprenori din regiunea Moldovei, şi-au orientat afacerea pe nişa producţiei vestimantaţiei de interior. La aproximativ două decenii după această decizie,  Sofiaman a ajuns la o reţea de opt magazine, o cifră de afaceri ce se îndreaptă spre trei milioane de euro şi are planuri de ieşire în afara graniţelor.

Firma Sofiaman a fost înfiinţată în anul 1994, în Bacău. Timp de doi ani, afacerea de familie a fost axată pe producţia de pulovere, iar în anul 1996, odată cu relocarea în Târgu-Neamţ, antreprenorii ce au pus bazele afacerii de familie au decis să treacă la producţia de pijamale.  Prima retehnologizare pe care au făcut-o a avut loc în 2005 şi a fost obiectul unei investiţii de circa 100.000 de euro. În 2007-2008, au reamanejat un nou spaţiu de producţie, investiţia în acest caz ridicându-se la aproximativ 650.000 de euro, potrivit directorului general al companiei.

”În 2012, a apărut o nouă nevoie de retehnologizare, aşa că au modernizat tot procesul de fabricaţie cu îmbunătăţiri majore în productivitatea muncii, în urma unei cost final de aproximativ 250.000 de euro. A urmat anul 2008, an cu bugete alocate pentru deschiderea de spaţii de vânzare proprii. Atunci, cu 200.000 de euro am lansat 6 magazine”, descrie Florin Cucu, directorul general al Sofiaman, câteva din cele mai importante investiţii realizate. 

În 2015 s-au concentrat mai ales pe investiţii în reţeaua de magazine, cu două spaţii de vânzare nou deschise şi o renovare cumulată cu o triplare a magazinului din Polus Center Cluj ce au reprezentat investiţii de peste 200.000 de euro.