ING Bank a obţinut venituri în urcare cu 12%, de 748 milioane lei. Profitul la 9 luni a crescut cu 9%, la 251 milioane lei

Autor: Raluca Ghinea 19.11.2015

Totodată, costurile totale au fost mai mari cu 11%, ajungând la 416 milioane lei, în principal datorită investiţiilor în tehnologie, în aplicaţii de business pentru clienţi şi dezvoltarea platformelor IT ale băncii.

Raportul cost/venituri s-a îmbunătăţit uşor comparativ cu perioada similară a anului precedent, coborând la 56%, de la 57% în 2014, se arată într-un comunicat al ING Bank.

Soldul creditelor a urcat cu 21% faţă de septembrie 2014, la 13,15 miliarde lei.

De asemenea, depozitele atrase au fost de 16,46 miliarde lei, cu 24% mai mult.

La finele lunii septembrie, cota de piaţă pe creditare a urcat de la 4,6% la 5,7%, iar pe fonduri atrase de la 5,6% la 6,7%, potrivit datelor băncii.

În ultimele douăsprezece luni, activitatea de creditare în l,ei a înregistrat o creştere de 43%, la 7,4 miliarde lei, cu o contribuţie echilibrată a ambelor segmente, retail şi corporate, creditarea pentru IMM-uri contribuind la aceasta cu 25%.

În perioada ianuarie-septembrie, ING a atras 150.000 de noi clienţi, mai mult cu 30% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită noii oferte ING Card Complet şi soluţiei "Portează-ţi Banii", care oferă oricui posibilitatea de a îşi transfera veniturile recurente din alte bănci în ING, instantaneu şi fără niciun cost, indiferent de banca aleasă de angajatorul său.

ING Group a a raportat pentru primele nouă luni un rezultat net de 4,19 miliarde euro, generat de o performanţă solidă în Retail Banking, costuri de risc de credit mai mici, creşterea creditării şi marje de dobanda imbunătăţite.