Estimare Netopia: o jumătate din comenzile online de Black Friday vor fi din Bucureşti

Autor: Emil Popescu 20.11.2015
Bugetul online alocat de români pentru ediţia Black Friday de anul acesta va avea o medie de 460 lei, cu peste o treime mai mare faţă de cel de anul trecut, de circa 340 lei, estimează Netopia mobilPay, liderul plăţilor digitale din România.

„De asemenea, şi suma medie cheltuită de Black Friday se va dubla faţă de media anuală. Astfel, în acest an, tranzacţia medie zilnică a fost de 230 de lei, iar în vinerea reducerilor românii vor cheltui, în medie, 460 lei. Apetitul consumatorilor pentru preţurile scăzute anunţate deja de retailerii online va impacta şi numărul total de plăţi digitale realizate pe teritoriul României, acesta urmând să crească cu peste 50%, într-un ritm similar cu cel de anul trecut“, arată reprezentanţii Netopia.

În ceea ce priveşte dispozitivele de pe care se vor face plăţile online de Black Friday, aproximativ o treime vor fi generate de pe tablete şi telefoane cu sisteme de operare smart, iar restul de pe desktop-uri şi laptop-uri. „Ecommerce-ul reflectă, poate, cel mai bine evoluţia consumului din România. Se simte o stabilitate financiară care îi determină pe români să cumpere. Şi chiar dacă o fac în cadrul unui eveniment tra­di­ţional, cu reduceri masive, este important că vor cheltui mai mult decât anul trecut şi o vor face, din ce în ce mai mult, utilizând cardul în detrimentul rambursului“, a declarat Antonio Eram, CEO şi fondator Netopia mobilPay. Referitor la obiceiul de consum la nivelul oraşelor importante din ţară, previziunile Netopia mobilPay arată că acesta se va menţine inclusiv de Black Friday, cu peste jumătate dintre plăţi realizate din Bucureşti, urmate de cele din Cluj-Napoca, Timişoara, Braşov, Iaşi şi Constanţa, fiecare cu o rată între 5% şi 3%. Cele mai multe tranzacţii vor fi realizate pentru produse IT&C, fashion, cosmetice, home & deco, cărţi.

Directorul general al eMag, Iulian Stanciu, estimează că piaţa promoţiilor de Black Friday va depăşi un miliard de lei anul acesta, din care eMag şi Flanco ar urma să acopere aproximativ 30%.

Pe de altă parte, cea mai mare companie procesatoare de plăţi online cu cardul din România, PayU, estimează o dublare a numărului de comenzi de Black Friday, iar vânzările să depăşească 450 mi. lei.

„Estimăm că, din totalul comenzilor, cel puţin 25% vor fi achitate folosindu-se cardul bancar. Procentul poate fi însă depăşit datorită caracterului acestui eveniment comercial, în timpul căruia multe dintre comenzi se fac din impuls, iar percepţia cumpărătorilor este că, odată plătit cu cardul, produsul va ajunge la destinatar cu siguranţă“, conform lui Marius Costin, CEO al PayU România.