Black Friday 2015: Bilanţul vânzărilor se apropie de 400 mil. lei

Autor: Adrian Seceleanu 24.11.2015
Şase dintre cei mai mari retaileri cu operaţiuni online & „offline”, care vând preponderent echipamente IT&C au înregistrat în perioada 20-22 noiembrie, în cadrul eve­nimentului de shopping Black Friday, vânzări de aproa­­pe 400 mil. lei, con­form noului val de date publicat ieri de magazine.

După eMag, cel mai mare magazin online, care a raportat până acum cele mai mari vânzări de pe piaţă, s-a clasat Flanco, unul dintre cei mai mari retaileri electro-IT, cu încasări de 116 mil. lei, cu 14 mil. lei sub estimările iniţiale dar cu 18% mai mari faţă de anul precedent. Tra­fi­cul înregistrat în întrea­ga reţea de magazine şi pe www.flanco.ro în weekendul 20-22 noiembrie a fost de peste 3 milioane de vizitatori. „Am înregistrat un trafic impresionant în cele trei zile, inclusiv în magazinele nou deschise”, a comentat Dragoş Sîrbu, CEO al Flanco Retail. Retailerul este deţinut integral de antreprenorul Iulian Stanciu, care este şi acţionar şi directori general al grupului eMag.

Grupul Altex, care a hotărât să organizeze Black Friday pe durata întregii luni, nu a publicat încă date despre vânzări, dar CEO-ul şi proprietarul companiei, Dan Ostahie, a declarat pentru ZF că retailerul îşi va atinge obiectivul de a înregistra vânzări de 75 mil. euro plus TVA.

Bilanţul actualizat publicat de retailerul PC Garage, deţinut de antreprenorul Marius Ghenea, indică vânzări de 17,5 mil. lei în trei zile. „De-a lungul celor trei zile, site-ul a avut peste 450.000 de vizitatori unici, aceştia petrecând, în medie, 7 minute pentru consultarea ofertelor. Cel mai mare număr de comenzi a fost atins vineri dimineaţa, între orele 9 şi 10, când au fost monitorizate aproximativ 34 de tranzacţii pe minut. În ceea ce priveşte site-ul, vârful de trafic a fost vineri, la ora 00:38, când au fost consemnaţi 23.000 de vizitatori”, conform reprezentanţilor PC Garage.

Retailerul F64 Studio şi-a actualizat de asemenea în sus datele de vânzări, raportând încasări de 16,5 milioane de lei, din 11.500 comenzi. „Cel mai scump produs vândut a fost un obiectiv foto de la Nikon, în valoare de 19.999 de lei.”