Mega Image a apăsat pedala şi a deschis în luna noiembrie o treime din magazinele noi din acest an

Autor: Cristina Rosca 30.11.2015

Într-un deceniu, retailerul belgian s-a extins pe piaţa românească de la 16 la 410 magazine.

Retailerul belgian Mega Image, prezent pe piaţa locală cu mai multe branduri şi mai multe formate de magazine, a ajuns la 456 de unităţi în România după ce a deschis de la începutul anului 46 de supermarketuri şi magazine de proximitate.

Dintre acestea, 16 au fost deschise doar în noiembrie, in­­vestiţiile fiind de câteva mi­li­­oane de euro, potrivit es­ti­mărilor ZF. Compania are de asemenea un magazin on­line în parteneriat cu eMag, li­de­rul comerţului online local, astfel că reţeaua ajunge la 457 de unităţi.

Compania acce­le­rează expansiunea pe final de an pentru a prinde lu­na decembrie cu cât mai multe ma­ga­zine deschise. În această perioadă retailerii îşi rotun­jesc sem­nifi­cativ veniturile în con­textul în care ro­mânii sunt mai dispuşi să îşi des­chidă portofelele şi să facă investiţii. Astfel, pentru toţi comer­cianţii noiembrie şi decembrie sunt cele mai bune luni din an, însă pentru electro-IT ele ajung să contribuie chiar cu 30% la busine­ssul anual. În comerţul cu dominantă ali­men­­tară însă ponderea lunii decembrie în tota­lul businessului este de 10-15%, potrivit ultimelor date ale ZF.