Producătorii de lactate mizează pe finalul anului pentru a-şi majora businessurile după creşteri oscilante în primul semestru

Autor: Mădălina Panaete 01.12.2015

Industria lactatelor, estimată la circa 900 mil. euro anual, fierbe pe final de an în condiţiile în care mulţi jucători mizează pe semestrul al doilea pentru a-şi creşte afacerile, avans care n-a venit în primul semestru, arată o analiză a ZF.

Scăderea TVA începând cu 1 iunie a fost gura de oxigen adusă in­dus­triei lactatelor, majoritatea celor mai mari jucători estimând că im­pac­tul măsurii asupra con­sumului şi afacerilor companiilor va fi văzut abia pe final de an.

Stephane Batoux, direc­torul general al Albalact, spunea recent că efectul reducerii TVA se va vedea abia în trimestrul patru. „Cred că este nevoie de circa trei luni pentru con­su­ma­tori să se readapteze la noile preţuri ca ur­mare a reducerii TVA. Acum începem să vedem un efect al acestei măsuri. Orice con­su­mator care merge săptămânal sau chiar zilnic la cumpărături cunoaşte produsul şi pre­ţurile“, a explicat executivul care conduce cel mai mare producător local de lactate după rezultatele financiare din 2014.