Dacia creşte în Marea Britanie şi Spania, dar pierde teren în Germania şi Franţa

Autor: Bogdan Alecu 07.12.2015
Dacia a punctat în noiembrie creşteri spectaculoase în Marea Britanie dar şi în Spania, însă pierde încet-încet teren pe cele mai mari pieţe ale sale, în Franţa şi Germania. Declinul pe cele două mari pieţe vine în contextul în care şi francezii şi germanii s-au reorientat către maşini mai scumpe. Germania a fost spre exemplu cea mai mare piaţă pentru marca autohtonă în 2009, când s-a derulat un program de reînnoire a parcului.
 
Vânzările Dacia în Europa au un impact direct asupra uzinelor de la Mioveni, dar şi din Tanger, Maroc. În România francezii reali­zează modelele Duster, care reprezintă mai bine de jumătate din producţie, dar şi Logan MCV şi berlină alături de Sandero şi Sandero Stepway, în timp ce în Tanger se asamblează Sandero, Lodgy şi Dokker. În total la Mioveni se vor asambla anul acesta peste 340.000 de maşini, în creştere de la 338.000 de unităţi anul trecut, însă sub maximul istoric din 2013 când s-au produs 342.000 de maşini.