Bugetarii ar putea să nu primească tichete de masă şi prime de vacanţă nici în 2016

Autori: Alice Draghici , Aurelia Alexa 09.12.2015

Potrivit proiectului de ordonanţă, în anul 2016, instituţiile şi autorităţile publice, cu excepţia instituţiilor finanţate integral din venituri proprii şi a unităţilor prevăzute la art. 100 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, nu acordă tichete de masă personalului din cadrul acestora.

"În bugetele pe anul 2016 ale instituţiilor şi autorităţilor publice nu se prevăd sume pentru acordarea de tichete-cadou, prime de vacanţă şi vouchere de vacanţă personalului din cadrul acestora", se arată în proiectul de act normativ.

De aseamenea, în anul 2016, dispoziţiile legale privind acordarea ajutoarelor sau, după caz, indemnizaţiilor la ieşirea la pensie, retragere, încetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea în rezervă nu se aplică, se mai menţionează în proiectul de ordonanţă.

În aceeaşi ordonanţă se prevede şi că în anul 2016 munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru de către personalul din sectorul bugetar încadrat în funcţii de execuţie sau de conducere, precum şi munca prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, în cadrul schimbului normal de lucru, se vor compensa numai cu timp liber corespunzător acestora, cu excepţia situaţiilor când prin prezenta ordonanţă de urgenţă se dispune altfel.

Preşedintele Confederaţiei Naţionale Sindicale (CNS) "Cartel Alfa", Bogdan Hossu, a declarat miercuri, pentru MEDIAFAX, că o astfel de decizie ar fi anormală, pentru că aceste drepturi nu s-au acordat nici în ultimii şapte ani, în pofida faptului că în decizia Curţii Constituţionale, din 2010, se vorbea despre "suspendarea aplicpării temporar".

"Văd că la noi «temporar» devine «permanent»", a spus liderul sindical.