Multinaţionalele din lactate au început să parieze pe executivi români: „S-a transferat know-how-ul de la expaţi la managerii locali“

Autor: Mădălina Panaete 14.12.2015

Danone, FrieslandCampina şi Hochland sunt primele multinaţionale din industria lactatelor care au numit la conducerea filialelor locale oameni din prima generaţie de executivi români crescuţi în capitalism.

Trei executivi cu vârste de maximum 45 de ani au ajuns să fie numiţi directori generali după ce au acu­mulat o expe­rienţă de aproa­pe 20-25 de ani în business.

Oana Ciornei, managing partner în cadrul firmei de executive search Amrop România, spune că în întreaga industrie a bunurilor de larg consum (FMCG) au avut loc transformări care au dus şi la un mare transfer de know-how de la managementul expatriat către cel local şi aşa se se explică numărul mare de executivi români nu doar în poziţiile de general manager, ci şi în poziţii de conducere în străinătate.

„Cred că aceasta este o caracteristică a întregii pieţe de FMCG în general şi acest lucru se întâmplă tocmai datorită faptului că s-a făcut deja tranziţia de la managementul de expaţi către cel românesc. Cred că în peste 80% din FMCG s-a întâmplat acest lucru şi probabil că o să vedem acest fenomen şi în alte industrii“, spune Oana Ciornei.