Turism: Un an cu branduri noi pe segmentul de lux, crize în zone turistice cheie şi ofensive ale companiilor aeriene

Autor: Mădălina Panaete 15.12.2015

Sectorul turismului din România a fost marcat în acest an de mai multe evenimente internaţionale precum crizele din Grecia sau atentatele din Franţa, care au pus pe gânduri românii atunci când au avut de ales o vacanţă în străinătate, de anunţurile de dezvoltare ale mai multor grupuri hoteliere internaţionale, dar şi de creşterea numărului de rute de pe principalele aeroporturi din ţară.

- Hilton, Orbis, Rezidor şi Starwood au anunţat planuri de dezvoltare în România

Anul acesta, mai multe lanţuri hoteliere internaţionale au anunţat că intenţionează să deschidă hoteluri în România şi să-şi dezvolte astfel activitatea de pe plan local. De exemplu, grupul polonez Orbis, care administrează şapte hoteluri în România inclusiv lanţul ibis, dar şi Novotel şi Mercure din Capitală, a încheiat parteneriate cu antreprenori pentru a deschide două noi hoteluri la Arad şi Braşov sub brandurile ibis Styles - nou pe piaţa românească -, respectiv Mercure. Ambele hoteluri vor fi construite de la zero şi vor fi inaugurate în 2017. Investiţia este estimată de ZF la 15-20 mil. euro.

Pe de altă parte, grupul hotelier Rezidor din Belgia se va extinde în România după ce a ajuns la două hoteluri în Bucureşti şi anume o unitate de cinci stele Radisson Blu şi una de patru stele sub brandul Park Inn by Radisson. Unităţile sunt deţinute de grupul israelian Elbit Imaging.