Filicori Zecchini continuă extinderea şi vrea să ajungă în Timişoara, Cluj şi Sibiu

Autor: Corina Mirea 16.12.2015
Filicori Zecchini este una dintre cele mai vechi fabrici de prăjit cafea din Italia, fondată în Bologna în 1919.

Compania este un business de familie, fiind condusă şi astăzi de aceleaşi familii, Filicori şi Zecchini. 

În România brandul Filicori Zecchini este con­tro­lat prin master­fran­ci­ză de firma Ecoreca Food SRL din anul 2008, care vinde cafea pe segmentul HoReCa, dar care deţine şi lanţul de cafenele cu numele brandului-mamă.

În prezent, exis­tă nouă locaţii Fili­cori Zecchini, din­tre care cinci sunt deţinute de master­fran­cizat, în cinci ora­şe (Bucureşti, Braşov, Constanţa, Iaşi şi Ploieşti).

Iar compania Eco­reca Food este în căutare de par­teneri francizaţi pentru Timişoara, Cluj, Sibiu şi pentru a prelua unitatea deja existentă în Iaşi.

Per total, tot businessul ita­lienilor de la Filicori Zecchini a generat în Ro­mânia încasări de 2,8 milioane de euro în anul 2014, iar pentru anul acesta cei care deţin masterfranciza brandului creat în Italia se aşteaptă la o cifră de afaceri de 3 milioane de euro, adică în creştere cu circa 7% faţă de anul anterior.

Pentru a deţine o franciză Filicori Zecchini este nevoie de o investiţie iniţială de 100.000-150.000 de euro, care acoperă investiţia în amenajarea şi dotarea spaţiului.

Contractul de franciză se încheie pe o perioadă de cinci ani, timp în care francizaţii trebuie să plătească şi redevenţe lunare de 5% şi să contribuie cu 1% pe lună la bu­getul de mar­ke­ting al fran­cizei.

Ziarul Fi­nan­ciar va prezenta în ur­mătoarea pe­rioa­dă o serie de afa­ceri din Ro­mâ­nia care se extind în sistem de fran­ciză, precizând atât costurile afe­ren­te unui astfel de business, cât şi planurile de viitor ale acestor companii. Ziarul Financiar va lan­sa împreună cu com­pania de con­sultanţă Inventure Fran­chise Consulting în luna decembrie a aces­tui an a doua edi­ţie a Catalogului fran­cizelor din România.